مرگ سالانه 17 هزار نفر در تصادفات / میلیون کاربر ترافیک داریم  + فیلم
حجم ویدیو: 42.72M | مدت زمان ویدیو: 00:03:10

به گزارش رکنا؛ سردار سیدکمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور انتظامی کشور در چهارمین همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک با بیان اینکه ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۵۱ میلیون نفر دارنده گواهینامه رانندگی در کشور داریم، اظهار داشت: اگر انضباط حاکم نبوده و پلیس به عنوان ضابط حضور نداشته باشند هر روز شاهد بروز تصادفات خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه شاخص‌های توسعه یافتگی، انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات است تصریح کرد: یک زمانی گفته می‌شد که در بروز تصادفات سه عامل انسان، راه و وسیله نقلیه نقش دارند ولی من معتقدم که پنج عامل مدیریت، راه، وسیله نقلیه و انسان و آموزش در این زمینه نقش دارند.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری نقش ها و تامین منابع در قانون اشاره شده اما کافی و لازم نیست تصریح کرد: در قانون پیش‌بینی شده که شورای عالی ایمنی در حمل و نقل ترافیک باید با رئیس‌جمهور جلسه داشته باشد.

سردار هادیانفر با اشاره به اینکه برخی از قوانین مربوط به رانندگی نیاز به بازنگری با شرایط جدید دارد، گفت: سالانه ۱۷ هزار نفر در کشور به دلیل تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به ضرورت بهبود کیفیت خودروهای داخلی اظهار داشت: بسیاری از رانندگان در عراق گواهینامه رانندگی ندارند ولی علی‌رغم این مسأله به دلیل کیفیت بهتر خودروها، آمار کشته‌شدگان تصادفات آنها کمتر است.

وی به نقش زنان در بهبود فرهنگ ترافیک اشاره کرد و افزود: ۸۵ میلیون جمعیت کشور داریم که همه کاربر ترافیک هستند چراکه یا راننده یا سرنشین یا عابر پیاده هستند.

 

 

کدخبر: 860213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟