قطع یکی از مسیر‌های اصلی ارتباطی در استرالیا به دلیل سیل
حجم ویدیو: 2.54M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37

به گزارش رکنا به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای بی سی، سیل بی سابقه در یک قرن اخیر در استرالیا موجب فروریختن پل اصلی روی رودخانه فیتزروی و قطع شدن یکی از مسیر‌های اصلی حمل و نقل در شمال این کشور شده است. اگرچه سیل در شهر فیتزروی کراسینگ فروکش کرده است، اما عرض جریان سیل در برخی از مناطق به ۵۰ کیلومتر می‌رسد.

خسارت‌های ویران کننده سیل بی سابقه در یک قرن اخیر؛ این پل به طور کامل تخریب شده است و به داخل رودخانه فیتزروی فرو ریخته است. جریان سیل همچنین جاده‌های اصلی را با خود برده و شکاف‌های عظیم و عمیق در سطح زمین برجای گذاشته است.

استیون داوسون، وزیر امور اضطراری و فوریت‌ها در استرالیا : کار عظیمی پیش روی ما قرار دارد. ما نه چند روز، بلکه چندین هفته و ماه‌ها کار بازسازی پیش روی خود داریم.

خبرنگار: سیل فروکش کرده است، اما خانه ریناتو جیاکومو (شهروند استرالیایی) به طور کامل زیر آب رفته بود. در حالی آب در شهر فیتزروی کراسینگ (در شمال غرب استرالیا) به طور قابل ملاحظه‌ای فروکش کرده، مناطق دیگر همچنان آب گرفته است.

استیون داوسون، وزیر امور اضطراری و فوریت‌ها در استرالیا: در برخی از مناطق تا آنجا که چشم کار می‌کند آب است. اما به من اطلاع دادند که در برخی مناطق وسعت مناطق آب گرفته به ۵۰ کیلومتر می‌رسد.

خبرنگار : در پایین دست رودخانه فیتزروی در منطقه ویل ایر به نظر می‌رسد که سیل تازه به اوج خود رسیده است. ارتفاع آب به حدود ده متر می‌رسد و ارتفاع آب به حدی است که به پایین سطح پل نیز می‌رسد. اما پل هنوز پابرجا است. عملیات بازسازی به هیچ وجه ساده نخواهد بود.

دیلان استورر شبکه‌ای بی سی نیوز شهر فیتزروی کراسینگ

کدخبر: 859944 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟