نجات 5 گرفتار در سیلاب فنوج سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا؛ اکبر کیخا سالار اظهارداشت: این حادثه شب گذشته در محدوده روستای سبیلان جعفر شهرستان فنوج رخ داد که در آن سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پژو گرفتار در سیلاب بعد از ۲ ساعت کار امدادی توسط نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

وی ادامه داد: یک تیم امدادی متشکل از ۶ امدادگر در این عملیات شرکت داشتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۷ پایگاه ثابت و ۶ پایگاه موقت در استان با ۲۱۰ نفر امدادگر برای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران فعال است.

وی سیلاب، آبگرفتگی منازل و حوادث کوهستانی را از حوادث زمستانی عنوان کرد و افزود: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های امداد و نجات بصورت آماده باش کامل هستند.

کیخا سالار از فعالیت یک فروند بالگرد در اجرای این طرح خبر داد و گفت: ۶۷ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس، وانت کمکدار نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث آماده به کارگیری است.

وی اظهارداشت: هموطنان در صورت بروز حوادث می‌توانند با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت؛ طی شبانه روز گذشته از ۳۲ ایستگاه هواشناسی این استان گزارش بارندگی ثبت شده است.

محسن حیدری اظهارداشت: در شبانه روز گذشته از ۳۲ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان شامل بنت ۲۷ میلی‌متر، فنوج ۱۸.۵، دلگان ۶.۵ و خاش یک میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: از اواخر وقت جمعه با ورود سامانه بارشی نسبتا ضعیفی در سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی در مناطق مرکزی و جنوب استان هستیم و این سامانه تا روز یکشنبه فعال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا یکشنبه در سطح استان وزش باد متوسط تا نسبتا شدیداز سمت جنوب غرب رخ خواهد داد.

وی اظهارداشت: شهروندان در سفرهای برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

 

کدخبر: 859370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟