دستگیری ۲۹۲ متخلف زیست محیطی در کردستان

به گزارش رکنا؛ زانیار نازدار افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه یک هزار و ۱۴ مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۴۳ مورد شکار غیرمجاز پرندگان و ۳۷ مورد شکارغیرمجاز پستانداران در استان توسط نیروهای یگان حفاظت استان شناسایی و کشف شد.

وی گفت: در این مدت همچنین ۷۹ مورد زنده گیری پرندگان، ۱۷ مورد آغاز به شکار و ۱۰۲ مورد هم نگهداری، خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت، کشف چهار سلاح غیرمجاز، ۲۴ سلاح مجاز و یک هزار و ۵۹۱ مورد انواع ادوات و وسایل مربوط به شکار و صید از متخلفان است.

نازدار گفت: در حال حاضر ۳۹۱ پرونده مربوط به محیط زیست استان در مراجع قضایی در جریان است و تخلف بیشتر این پرونده‌ها در زمینه شکار و صید، تخریب زیستگاه، آلودگی محیط زیست و آتش سوزی است.

وی افزود: از جمله رسالت های این یگان راهبری و تدوین برنامه های عملیاتی برای مقابله با شکار و صیدغیرمجاز، برگزاری دوره های آموزشی نظامی و نحوه بکارگیری سلاح سازمانی، ساماندهی مجوز حمل سلاح سازمانی و تجهیزات انفرادی محیط بانان است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تهیه ملزومات اطفا حریق و مشارکت در برنامه های ستاد بحران و برگزاری جلسات با نیروهای انتظامی، نظارت بر عملکرد پرسنل یگان حفاظت استان ، پیگیری امورات مربوط به حق الکشف، خرید ملبوس و جیره غذایی از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست است.

وی صدور کارت همیار محیط بانان را از دیگر فعالیت های این یگان عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۸۰ مورد کارت همیار محیط بان در استان صادر شده است.

 

کدخبر: 857805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟