تشریح عملکرد و اقدامات شاخص پلیس آگاهی فراجا در حوزه جعل و کلاهبرداری

به گزارش رکنا؛ سرهنگ" عبداله چولکی" معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا در تشریح عملکرد و اقدامات شاخص در حوزه جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا طی ۹ ماهه سال جاری اظهار داشت: کشف ۵۷ کارگاه جعل اسکناس شامل مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی، ضرب سکه‌های تقلبی طلا و تولید منسوجات طلا با عیار پایین، تولید لوازم یدکی تقلبی خودرو، تولید مواد غذایی تقلبی در سراسر کشور، منجر به دستگیری ۱۷۰ نفر در این خصوص شد.

وی با اشاره به اجرای مرحله اول طرح عملیات در پاتوق‌های عرضه مدارک جعلی افزود: با هوشیاری ماموران آگاهی در این طرح ۱۶۰ نفر دستگیر و ۳ هزار و ۱۱۱ فقره انواع اسناد جعلی رسمی، عادی و اقلام تقلبی کشف شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: انسداد و فیلتر هزار فقره از پیج ها، سیمکارت ها، حساب‌های بانکی (که در فضای مجازی با استفاده از آن‌ها اقدام به تبلیغ و فروش مدارک جعلی می‌کردند) و دستگیری ۳۵ نفر در این خصوص از دیگر اقدامات پلیس آگاهی طی ۹ ماهه سال جاری بوده است.

وی همچنین به برگزاری جلسات آسیب شناسی صدور اسناد جعلی توسط دفاتر اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: کارگروه تخصصی به منظور پیشگیری از وقوعات مشابه با حضور نمایندگان وزارت کشور، دادستانی کل کشور، واجا، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و کانون سردفتران و دفتریاران تشکیل شد.

سرهنگ چولکی در ادامه به کاهش ۵۰ درصدی کلاهبرداری تلفنی (کارت به کارت) در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: اجرای مرحله اول طرح شناسایی و دستگیری محکومان سابقه دار و متواری کلاهبرداری در این بازه زمانی منجر به شناسایی و دستگیری ۳۲ متهم در این خصوص شد.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی ۱۵۶ پرونده و ۴۳۱ متهم در خصوص شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای غیر مجاز نیز کشف و دستگیر شده اند، اظهار داشت: یک هزار و ۹۶۵ فقره شماره کارت و حساب‌های بانکی تعلیق و هزار و ۶۰ فقره سیم کارت و سریال گوشی تلفن همراه در اختیار کلاهبرداران مسدود شد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا اجرای دوره آموزشی اختصاصی مبارزه با جعل و کلاهبرداری و همچنین ارسال مستمر شیوه و شگرد‌های جرایم برای افسران پی جو پلیس‌های آگاهی سراسر کشور از دیگر عملکرد این پلیس عنوان کرد و گفت: طی ۹ ماهه اول امسال دوره‌های آموزشی اختصاصی پیشگیری و مقابله با جعل مدارک و اسناد رسمی برای پرسنل برخی از نهاد‌های برون سازمانی در خصوص اصالت سنجی اسناد ابرازی، احراز هویت صحیح افراد، ضرایب امنیتی اسناد و مدارک رسمی برگزار شد.

 

کدخبر: 857637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟