بازداشت عاملان خاموشی برق در مهاباد

به گزارش رکنا؛ سرهنگ محمد توحیدی افزود: به دنبال افزایش سرقت کابل و ترانس‌های برق و همچنین دکل و تجهیزات مخابراتی در حوزه استحفاظی این شهرستان به ویژه در معابر مراتب در دستور کار جدی نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی، در یک عملیات غافلگیرانه موفق به شناسایی مخفیگاه سارقان و متلاشی کردن این باند سه نفره شدند.

فرمانده انتظامی مهاباد ادامه داد: از این سارقان مقادیر قابل توجهی سیم مسی و تجهیزات مخابراتی کشف شد که متهمان پس از اعتراف به بزه ارتکابی خود با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ توحیدی اظهار کرد: سارقان در مدت ناآرامی‌های اخیر و با سو استفاده از وضعیت موجود اقدام به سرقت اموال عمومی می‌کردند که موجب ناراضایتی زیاد شهروندان به دلیل خاموشی معابر و مناطق مختلف شهرستان شده بود.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در زمینه سرقت کابل و یا دیگر تجهیزات برق و مخابرات مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان غربی واقع است.

انهدام باند سارقان حرفه ای در ماکو با ۲۶ فقره سرقت

فرمانده انتظامی ماکو نیز از انهدام باند سارقان حرفهای اماکن خصوصی در این شهرستان با ۲۶ فقره سرقت، خبر داد.

سرهنگ شهریار اظهار کرد: با توجه به سریالی شدن سرقت اماکن خصوصی در ماکو، مراتب به صورت ویژه در دستور کارماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده؛ کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی، پلیسی و روش های نوین کشف جرم، در نهایت موفق شدند که سارقان سابقه دار را شناسایی و با تعقیب و مراقبت های شبانه روزی عملیات غافلگیرانه تمامی متهمان را دستگیر و به همراه اموال مسروقه برای انجام تحقیقات به انتظامی شهرستان انتقال دهند.

فرمانده انتظامی ماکو اضافه کرد: در تحقیقات فنی و تخصصی پلیس، متهمان به ۲۶ فقره سرقت از خانه باغات و اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ شهریار با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ سارق دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: به شهروندان به خصوص صاحبان خانه باغ ها و اماکن خصوصی توصیه می‌شود به هشدارهای پلیس در این زمینه توجه کرده و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را در سریع‌ترین زمان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس است.

 

کدخبر: 854184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟