صفر تا صد ماجرای هالووین مرگبار در کره  / پرداخت نزدیک به یک میلیارد تومان برای هر کشته ایرانی ! / گفتگوی اختصاصی با مقامات رسمی سفارت کره !

به گزارش رکنا،/ نسترن فراهانی/ مقامات رسمی سفارت جمهوری کره به سوالات رکنا در خصوص حادثه هالووین در این کشور پاسخ دادند.

مقامات رسمی سفارت جمهوری کره در خصوص حادثه " ای ته وان " و جزئیات وقوع این حادثه به رکنا توضیح دادند: جشن هالووین هر سال با استقبال فراوان افراد، به ویژه جوانان برگزار میشود و امسال متاسفانه اولین باری بود که شاهد رخ دادن تلفات انسانی بزرگی بودیم، رویدادی که این بار  در  "ای ته وان"  برگزار شد، داوطلبانه  و  بدون برگزارکننده یا سازما ن  دهنده  بود  و  طی آن  جمعیت زیاد ی  در  "ای ته وان که یکی از مراکز شلوغ سئول است، جمع شدند تا از تعطیلات آخر هفته (شنبه 7 آبان ماه) درست قبل از هالووین لذت ببرند.

همچنین سفارت کره یادآوری کرد: در حال حاضر دولت کره یک ستاد تحقیقات ویژه برای بررسی دقیق علت حادثه، درون بدنه ی پلیس تشکیل داده است. پس از اتمام 3 بررسی ها، نتایج کاملا به صورت شفاف و روشن اعلام خواهد شد.

مقامات سفارت کره درمورد اقدامات این کشور پس از حادثه هالووین یادآور شدند: دولت کره بلافاصله پس از این حادثه، از تاریخ 8 آبان ماه ( یک شنبه) تا 14 آبان ماه (شنبه) را به عنوان عزای ملی اعلام کرد و  منطقه «یونگ سان» در سئول،  که  "ای ته وان"  در آن واقع شده است را  به عنوان منطقه ویژه  که در آن  فاجعه  رخ داده،  اعلام کرد. علاوه بر این 26 مکان در سئول به منظور زنده نگه داشتن یاد قربانیان اختصاص یافت که رئیس جمهور و مردم کره در این مکان ها حضور یافته و سوگواری نمودند. در حال حاضر دولت کره در حال بررسی دقیق علت این حادثه است.

 سفارت کره همچنین گفت: اولویت اول دولت کره انجام تحقیقات کامل به منظور شناسایی مسئول این رخداد است و همچنین تمام تلاش  خود را معطوف به جلوگیری از تکرار این اتفاق کرده است .تحقیقات در اسرع وقت برای علت یابی انجام می شود و نتایج بررسی به صورت شفاف اعلام می  شود.

مقامات رسمی سفارت کره در خصوص خساراتی که به خانواده های داغدار پرداخته می شود، خاطرنشان کردند: طبق مقررات داخلی کشور ، 35 میلیون وون نزدیک یک میلیارد تومان به خانواده داغدار اتباع خارجی از جمله ایرانیان پرداخت می شود که این مبلغ برابر است با میزان خسارتی که به خانواده های کره ای پرداخت می شود. 20 میلیون وون از این مقدار ، مربوط به هزینه تامین زندگی و 15 میلیون وون هزینه برگزاری مراسم خاکسپاری می باشد.

علاوه براین درحال حاضر دولت جمهوری کره برای انجام خدمات روان درمانی خانواده های داغدار و همچنین برای انجام خدمات درمان پزشکی مجروحان از آنان حمایت کرده است. دولت همچنین به ارائه تسهیلات و پشتیبانی از خانواده های داغدار خارجی در هنگام ورود به کره شامل ارائه خدمات مترجمی، دارد.

لازم به ذکر است: در این حادثه مجموعا 26 نفر از اتباع خارجی جان باختند  و ملیت هیچکدام از افراد با توجه به لزوم حفظ اطلاعات شخصی و شرایط خانواده داغدار اعلام نشده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 843756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
دبیر گروه حوادث: حسین خزائی فر
آیا این خبر مفید بود؟