مرگ دردناک پسر 10 ساله در پارک آبی شیراز + جزئیات تلخ

به گزارش رکنا ، 16 آبان پسربچه‌ای 10 ساله که آشنایی کاملی با فن شنا داشت، به استخری در شیراز رفته بود که حادثه هولناکی برایش رخ داد.

دقایقی پس از حضور در استخر، وی با شیرجه‌ای خودش را به کف استخر رساند اما در همان لحظه پایش در دهانه لوله تصفیه آب که بدون درپوش بود، فرو رفت و گیر کرد. قدرت مکش آب به حدی بود که آرتین هر چه تلاش کرد، نتوانست خودش را از آن وضعیت نجات دهد. در این وضعیت ناجیان که متوجه ماجرا شده بودند، به کمک او شتافتند اما تلاش آن ها نیز برای خارج کردن پسربچه 10 ساله از زیر آب بی‌فایده بود.

در نهایت مسئولان استخر با خاموش کردن پمپ آب، موفق شدند آرتین را بیرون بکشند اما او پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد. به دنبال این حادثه و با شکایت خانواده آرتین، بررسی‌ها برای شناسایی مقصران حادثه آغاز شد.

رئیس هیئت نجات غریق استان فارس گفت: این اتفاق در یک پارک آبی واقع در خیابان فرهنگ شیراز رخ داده است. محمد ناظری افزود: وقتی پای پسربچه در لوله تصفیه گیر کرد، ناجیان که شش نفر بودند، به محض مشاهده وضعیت کودک با هم وارد آب شدند و به کمک او رفتند اما به‌دلیل گیر افتادن پای کودک در لوله تصفیه که در قسمت عمیق استخر قرار داشت و بدون درپوش بود، تلاش ناجیان نتیجه نداشت و ناگزیر شدند که تاسیسات پمپ مکش را خاموش کنند.

وی گفت: پس از آن، مصدوم از آب خارج و عملیات احیای تنفسی - قلبی نیز انجام شد و در نهایت آرتین توانست نفس بکشد و ضربان داشته باشد. بدن او حرکت می کرد و می توانست چشم‌هایش را باز و بسته کند که پس از آن تحویل اورژانس و به بیمارستان نمازی منتقل شد اما در آن جا اقدامات پزشکی نتیجه نداد و کودک جانش را از دست داد.

رئیس هیئت نجات غریق فارس تأکید کرد: کودک شنا را کامل آموزش دیده بود و می توانست مساحت زیادی را شنا کند و حتی آمادگی حضور در تیم شنا را هم داشته است اما متأسفانه در این حادثه جانش را از دست داد. به دنبال این حادثه، رئیس اداره ورزش و جوانان شیراز اعلام کرد که پارک آبی تا اطلاع بعدی، تعطیل شده است.

 

کدخبر: 843246 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟