مرد کینه ای در سیستان و بلوچستان آبروی همشهریش را برد / پلیس وارد عمل شد

به گزارش رکنا: سرهنگ حسن کیخا گفت: طی مراجعه یکی از شهروندان به همراه مرجوعه قضایی به این پلیس که بیان داشت فردی ناشناس در فضای مجازی واتساپ با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز برای بنده اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کند، رسیدگى به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: پس از تشکیل پرونده و جمع‌آوری مدارک و مستندات مربوطه توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس احضار شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر عمل انجام داده شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات، لب به اعتراف گشود و مشخص شد این فرد قبلا ملکی از شاکی خریده است که پس از گذشت چندین سال مدعی مقدار بیشتر پول شده و برای مادر وی در محل کار و درب منزل مزاحمت ایجاد کرده است، که برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر و ترساندن شاکی اقدام به چنین کاری نموده است.

این مقام سایبری افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها امری مهم محسوب می‌شود.

سرهنگ حسن کیخا خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

 

کدخبر: 839643 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟