عاملان آتش سوزی زندان اوین شناسایی شدند/ آخرین وضعیت پرونده جاسوسان فرانسوی ! + فیلم
حجم ویدیو: 122.97M | مدت زمان ویدیو: 00:07:23

به گزارش خبرنگار رکنا؛ مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه، امروز (سه‌شنبه، ۳ آبان ماه) در جریان نشست خبری خود به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.

وی درباره دوربین‌های مدار بسته تصاویر زندان اوین گفت: این موضوع  نیاز به بررسی دارد. مستندی از زندان اوین تهیه شد و جوابگوی ابهاماتی است که خصم ایجاد کرده بود زیرا ابهام افکنی یکی از شگردهای رسانه‌های بیگانه است و رسوا کننده شایعاتی بود که در مستند آتش سوزی در اوین نشان داده شد. مرکز رسانه قوه قضاییه اولین رسانه ای بود که اطلاع رسانی کرد. به محض جمع بندی داده ها قسمت هایی که قابل ارایه هست را اطلاع رسانی می کنیم.

در حادثه دلخراش زندان اوین ۸ نفر فوت شدند و ۲۵ نفر شناسایی شدند

وی درباره اینکه در حادثه اوین آیا عاملین شناسایی و پرونده تشکیل شده است؟ گفت: دراین زمینه پرونده هایی در دادسرای ناحیه عمومی انقلاب تهران ویژه امور جنایی تشکیل شد و کسانی که در مورد تحریق عمدی نقش داشتند و مرتکب جرم شدند شناسایی شدند و کسی از چنگ قانون در نمی رود و آنها تفهیم اتهام شدند و پرونده در حال تحقیقات است و در اینده نتیجه تحقیقات اعلام می شود.

وی افزود: در حادثه دلخراش ۸ نفر فوت شدند و ۲۵ نفر شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شده است و ممکن است که به این تعداد اضافه شود یا از این تعداد کم شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: عده ای از زندانیانی که درگیر حادثه بودند از حیث ضررهایی که به آنها وارد شده است از لحاظ جسمی و روحی  از آشوبگران در این بازداشتگاه  شکایت کردند یعنی عده ای که صدمه دیدند نسبت به اقدامات عاملین اغتشاش و آشوب طرح شکایت کردند. با لحاظ برنامه ریزی هایی که از ناحیه آشوبگران شد از بند سارقان بودند و گفتند  اراذل اوباش بودند  که کلی است و باید دید در چه جایگاهی از وصف مجرم تعریف می شود.  بندی بوده که مربوط به سارقان بوده است و آنها اشوب کردند که از زندان بروند. اما هیچ زندانی نتوانست از اوین متواری شود. در این حادثه متاسفانه دشمن را شاد کردند و با روان مردم بازی کردند و ما را گرفتار رسانه های بیگانه کردند.  تمام زندانیان در بازداشتگاه اوین در جای مناسب منتقل شدند که  دستاورد است بدون اینکه مشکلی پیش آید و در اولین استقرار با خانواده هایشان تماس گرفتند. تمام مددجویان مورد معاینه قرار گرفتند. قوه قضاییه با فوریت اطلاع رسانی صادقانه کرد. البته در این بین برخی شایعات رسانه ها از جمله مین گذاری و پرتاب خمپاره مطرح شد که ما به جد آن را تکذیب می کنیم.

دستگیری جاسوسان فرانسوی

وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری " جاسوسان فرانسوی " گفت: پرونده مهمی است و ابعاد آن نیاز به تحقیقات فشرده دارد. این پرونده در مرحله تحقیقات است و کار با دقت و سرعت و صحت انجام می شود. اتهامات کسانی که فرانسوی اند و مرتبطین آنها که تحت بازداشت‌اند، اجتماع و تبانی به قصد امنیت ملی کشور و جاسوسی است. اطلاعات راهبردی از متهمان به دست آمده است. همچنان در کار ضابطین خاص قوه قضاییه قرار دارد. تحقیقات با تمسک به مسایل فنی و علمی استمرار دارد.

وی افزود: این تئوری که دشمنان و سرویس‌های غربی و امریکایی و صهیونیستی دیدند در حد نظریه صرف نیست و داده‌های مختلفی وجود دارد که نشان می داد دشمن قسم خورده نظام جمهوری اسلامی با برنامه ریزی های قبلی درصدد خشونت سازی و مدیریت احساسات و عواطف و شایعه سازی رسانه ای است.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر بحث هجمه رسانه‌ای بوده که هجمه رسانه ای باید با قدرت رسانه پاسخ داده شود.

وی افزود: در پرونده مورد نظر بازداشت های دیگری صورت گرفته که زنجیره اطلاعات در شرف تکمیل است و به محض نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.

کدخبر: 836179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟