به گزارش رکنا ، در ابتدای این نشست سردار ناصر یزدآبادی معاون هماهنگ‌کننده بنیاد تعاون فراجا با اشاره به وقفه دو ساله در برگزاری نمایشگاه ایپاس، گفت: در دوسال گذشته به خاطر شرایط بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها نتوانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم و امسال با بهبود شرایط این مهم محقق و مقرر شد تا نوزدهمین دوره این نمایشگاه از تاریخ 25 مهرماه به مدت 4 روز در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شود.

وی درباره جزئیات این نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه در زمینه تجهیزات و فناوری‌های پلیسی، امنیتی و ایمنی است و همه‌ ساله با حضور تاجران و عرضه‌کنندگان این تجهیزات و تولیدکنندگان گروه‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود. خوشبختانه روند حضور شرکت‌های دانش بنیان رشد مناسب و خوبی داشته است، به طوری‌که گروه‌هایی که برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته است که این موضوع در راستای شعار سال است که از سوی رهبر معظم انقلاب تبیین شده است. سردار یزدآبادی در ادامه ضمن اشاره به انصراف چند شرکت برای حضور در نمایشگاه نوزدهم نیز تصریح کرد: معمولاً در هر دوره تعدادی از شرکت‌ها پس از ثبت‌نام و پذیرش به دلایل مختلف ازجمله عدم آمادگی برای حضور در نمایشگاه انصراف می‌دهند. در این دوره هم تعدادی از شرکت‌ها اعلام انصراف کردند که تعدادشان کمتر از 5 درصد بوده است.

در ادامه این نشست رضا اصغریان، دبیر نمایشگاه ایپاس نیز درباره جزئیات برگزاری نمایشگاه، توضیحاتی داد و گفت: هر روزه از ساعت 9 تا 17 در مصلای امام خمینی در فضایی به وسعت 5 هزار مترمربع پذیرای میهمانان هستیم. البته فضای نمایشگاه ما امسال نسبت به دوره قبل کاهش یافته، این در حالی است که ۲۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه بخش مبتکرین و مخترعان وجود دارد. همچنین ۵۰ اثر برتر نیز معرفی خواهد شد. امسال برای نخستین بار از پلتفرم ایپاس پلاس که یک نمایشگاه دائمی مجازی است، رونمایی خواهد شد که این پلتفرم بعد از نمایشگاه هم توسعه خواهد یافت. همچنین فضایی برای گفت‌وگوی تجاری در نظر گرفته شده تا مسئولان مصرف‌کننده این محصولات با تولیدکنندگان و ارائه‌کنندگان آن صحبت کنند و در تعامل باشند.

دبیر نمایشگاه ایپاس درباره حضور شرکت‌های خارجی نیز خاطرنشان کرد: امسال ۳۶ نماینده از کشورهای خارجی با ۲۰ برند معتبر در این نمایشگاه حضور خواهند یافت، البته با توجه به اینکه چین هنوز درگیر بیماری کروناست تمایلی برای شرکت در نمایشگاه نداشت و روسیه نیز به علت درگیری در جنگ اوکراین نتوانست در نمایشگاه شرکت کند.

وی در خصوص ویژگی‌های این نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه تنها مرجع و مکانی است که این محصولات ارائه می‌شود. ویژگی نمایشگاه امسال ما حضور فعال تولیدکننده داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان است. سال گذشته ۲۰ درصد از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دانش‌بنیان بودند که امسال این عدد به بالای ۳۰ درصد رسیده است. فناوری شناختی زیست و سلامت، بررسی نقش و تأثیر احتمالی فناوری‌ها در پلیس هوشمند و فناوری‌های پلیس آینده سه پنلی هستند که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

کدخبر: 832759 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟