بازداشت ۵۸۲ متخلف شکار و صید در خراسان رضوی

به گزارش رکنا؛  ابوالفضل شعبانی افزود: این تعداد متخلف شکار و صید طی گشت‌های مستمر ماموران یگان در مناطق و زیستگاه‌های استان دستگیرشدند.

وی با بیان اینکه این تعداد در قالب تشکیل ۴۰۰ پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند، ادامه داد: از متخلفان تعداد ۷۷ قبضه سلاح شکاری و ۸۰۰ عدد انواع فشنگ کشف و توقیف شد.

وی گفت: همچنین جانوران شکار و صید شده از متخلفان به تعداد ۱۱۴ عدد ماهی و لاشه ۷۱ راس پستانداران وحشی از قبیل قوچ و میش وحشی و کل و بز وحشی، گرازاست.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهارکرد: همچنین لاشه تعداد ۱۶۲ قطعه پرندگان وحشی از قبیل کبک، کبوتر، تیهو کشف و همچنین کشف تعداد ۳۵ بره قوچ ومیش و آهو زنده گیری شده و ۴۹۷ قطعه پرنده وحشی زنده کشف توقیف نمودند.

سرهنگ شعبانی در خصوص پیشگیری از جرایم شکار و صید تعداد ۳۹ مورد از شکارچیان قبل از اقدام به شکار در منطقه دستگیر و تحت عنوان شروع بشکار و به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی افزود:علاوه بر آن ۱۵۸۰ متر مربع در خصوص متجاوزین به طبیعت که عمدا اقدام به تخریب خاک بطور غیر مجاز داشتند تشکیل شده است.

این مسوول با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت علاوه بر دستگیری متخلفان شکار وصید در ابعاد مختلف فعالیت گسترده داشته و بر حسب وظیفه خود از آلودگی‌های زیست محیط جلوگیری کرده اند، ادامه داد: به تعداد ۴۴۵ مورد اخطاریه برای واحد‌های آلوده در زمینه انواع آلودگی‌های زیست محیطی از قبیل هوا، خاک، آب و پسماند طی نیمه نسخت امسال صادر شده است.

وی بیان کرد:همچنین یگان حفاظت استان از خروج ۴۹ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک که بطور غیر مجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست چرای غیر مجاز داشتند خبرداد و گفت: برای مالکین تشکیل پرونده گردیده و به مراجع قضایی معرفی شده است

شعبانی اظهارکرد: محیط بانان استان علاوه بر وظایف ذاتی خود جهت ارتقا فرهنگ محیط زیست در مدارس حاشیه روستا‌های مناطق در قالب طرح یک ساعت با محیطبان قریب ۵۸۰۰ نفر ساعت آموزش‌های زیست محیطی ارائه دادند.

کدخبر: 831422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟