کشف ۱۲۰ تن چوب قاچاق در کارگاه های چوب بری آمل / بازجویی از عاملان ضرب و شتم نیروهای منابع طبیعی مازندران نتیجه داد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، 17 شهریور بود که چهار قاچاقچی چوب ضمن حمله به نیروهای طرحی یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران و ضرب و شتم آنها، توانستند از ایست و بازرسی منطقه جنگلی کشفل در بخش چمستان شهرستان نور بگریزند. اما این افراد که به نیروهای طرحی و فاقد سلاح منابع طبیعی حمله ور شده بودند، خیلی زود در تاریخ 20 شهریور توسط فرماندهی انتظامی مازندران و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان دستگیر شدند و روز گذشته پس از بازجویی های فنی نیروهای فرماندهی انتظامی شهرستان نور و پلیس امنیت اقتصادی مازندران، کشفیات مهمی از این متخلفان، افراد وابسته به آنها و کارگاه های چوب بری که از این افراد چوب قاچاق تهیه می کردند، به دست آمد.

سرهنگ مجید ذکریایی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگار رکنا گفت: پس از دستگیری قاچاقچیان شرور عامل ضرب و شتم ماموران منابع طبیعی چمستان نور، با دستور مقامات قضایی و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان نور، توانستیم با بازجویی فنی نیروهای پلیس امنیت اقتصادی مازندران و رصد اطلاعاتی یگان حفاظت منابع طبیعی استان، محل فروش و تبدیل چوب آلات قاچاق این افراد را در چند کارگاه غیرمجاز در شهرستان آمل شناسایی کنیم.

وی افزود: بعد از شناسایی این کارگاه ها، با هماهنگی و کسب دستور مقام محترم قضایی، در صبح روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۱، در عملیاتی غافلگیرانه با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران، پلیس امنیت اقتصادی استان و پلیس آگاهی شهرستان آمل، در یک طرح ضربتی از تعداد زیادی از کارگاه ها بازدید کردیم که در این بازدیدها، چهار واحد کارگاه چوب بری متخلف پلمب شدند که البته به علت فعالیت غیرقانونی، انشعابات برق دو واحد از این چهار واحد نیز قطع شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری ادامه داد: در این عملیات علاوه بر پلمپ چهار واحد چوب بری غیرمجاز، هشت واحد دیگر نیز به علت استفاده از چوب آلات فاقد پروانه اخطار کتبی دریافت کردند.

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (6)

دستگیری ۳ متخلف و ضبط ۸ خودروی مخصوص حمل چوب قاچاق

سرهنگ ذکریایی ‌درباره آمار کشفیات عملیات دیروز یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران توضیح داد: در عملیات روز گذشته، مقدار ۱۲۰ تن چوب آلات از گونه های مختلف جنگلی و باغی فاقد پروانه از کارگاه های بازدیدشده کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری ادامه داد: در این عملیات همچنین هشت دستگاه خودروی مخصوص حمل چوب قاچاق از این متخلفان ضبط و به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد. همچنین در عملیات دیروز، سه نفر از متخلفان نیز دستگیر شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد و این پرونده ها برای طی مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد.

ذکریایی در ادامه تاکید کرد: عملیات امروز براساس بازجویی های فنی به عمل آمده از چهار قاچاقچی شروری انجام شد که پیش از این اقدام به ضرب و شتم نیروهای طرحی یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران کرده بودند.

وی در پایان تصریح کرد: ما از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم که برای تشدید مجازات قاچاق چوب و ایجاد بازدارندگی قانونی برای کاهش ارتکاب به این جرم در سطح کشور بخصوص استان های شمالی، قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها را بازبینی و اصلاح کنند تا هم دست قضات برای در نظر گرفتن اشد مجازات برای قاچاقچیان چوب باز شود و هم جرایم مربوط به قاچاق چوب بازدارنده شود.

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (9)

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (8)

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (7)

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (5)

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (4)

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (3)

یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران (2)

کدخبر: 827382 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟