واژگونی اتوبوس زائران اربعین با 16 مصدوم

به گزارش رکنا، حدود ساعت ۱۳:۱۵ چهارشنبه اتوبوس حامل زائران شهر ساوه که از کربلا برمی گشت در محور ایلام-مهران بعد از تونل واژگون شد.

سرهنگ حسین نجفی، جانشین انتظامی استان ایلام با اعلام خبر واژگونی اتوبوس حامل زائران در کیلومتر ۷۰ محور مهران به ایلام گفت: اتوبوس به علت نقص فنی و خروج از جاده اصلی واژگون شد.

با حضور بموقع پلیس و عوامل امدادی در کوتاه‌ترین زمان مصدومان حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.جانشین انتظامی استان تصریح کرد: اتوبوس حامل ۳۳ زائر بوده که در این حادثه تعدادی از زائران زخمی و توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی اعزام و مابقی مسافران‌ با یک دستگاه اتوبوس دیگر جابه‌جا شدند.

این حادثه فوتی نداشته و همه مصدومان توسط ۸ دستگاه آمبولانس سبک و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، به مراکز درمانی منتقل شدند.

بهرام صیدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: حال همه مسافران اتوبوس واژگون شده خوب است.

وی افزود: در این حادثه 16 نفر از ۳۳ مسافر اتوبوس دچار مصدومیت شدند که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته با خبر شدیم جراحات زائران سطحی بوده و حال همه مسافران مطلوب است و جای هیچ نگرانی نیست. مصدومان بلافاصله پس از حادثه به مراکز درمانی منتقل و تحت درمان قرار گرفتند که خانواده‌های این عزیزان نگران نباشند.

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز با بیان اینکه امدادگران از دو پایگاه سه راهی جندالله و پایگاه موقت مهدی آباد خود را به محل حادثه رساندند، اظهار کرد: امدادگران بلافاصله پس از حضور در محل حادثه اقدامات درمانی و کمک‌های اولیه را برای حادثه دیدگان انجام دادند و شرایط آنها را بررسی کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این اتوبوس از مرز مهران در حال بازگشت به ایلام بوده که پس از وقوع حادثه، سرنشینان آن دچار حادثه و مصدومیت شدند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز گفت: این اتوبوس در حال حمل زواری بود که از زیارت عتبات بازگشته بودند و متأسفانه به دلیل نقص فنی دچار حادثه می‌شود. در این حادثه 16 نفر مصدوم شدند که مصدومان پس از اقدامات اولیه به بیمارستان انتقال پیدا کردند.

کدخبر: 823502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟