برآورد خسارت ۵.۶ تریلیون دلاری سیل و حوادث مرتبط با آب در جهان

به گزارش رکنا؛ نتایج گزارشی که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، نشان داد: تشدید خشکسالی، طوفان و باران‌ها سیل آسا در برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان موجب وارد شدن خسارت ۵.۶ تریلیون دلاری به اقتصاد جهان تا سال ۲۰۵۰ میشود.

در سال جاری، بارندگی‌های شدید موجب به زیر آب فرو رفتن شهرهایی در چین، کره جنوبی شده و تامین آب و برق در هند را مختل کرد. این درحالیست که خشکسالی بخش کشاورزی در اروپا را با خطر مواجه ساخت.

وقوع چنین بلایایی صدها میلیارد دلار برای بخش اقتصاد هزینه دارد. خشکسالی شدید، طوفان و سیل سال گذشته در جهان موجب شد بیش از ۲۲۴ میلیارد دلار خسارت وارد شود. همچنین تغییرات اقلیمی که تشدید بارش‌ها، سیلاب و خشکسالی را دهه‌های آینده به همراه دارد موجب میشود که این هزینه‌ها و خسارت‌ها نیز افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ایالات متحده که قدرت اقتصادی جهان به حساب می آید، خسارت ناشی از این گونه بلایا می تواند تا سال ۲۰۵۰ به ۳.۷ تریلیون دلار برسد و تا آن زمان تولید ناخالص داخلی در این کشور هر سال حدود ۰.۵ درصد کاهش پیدا کند. چین نیز به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان تا اواسط قرن با خسارتی حدود ۱.۱ تریلیون دلاری مواجه خواهد بود.

کدخبر: 820460 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟