جولان 2 برادر تهرانی با تجهیزات پلیسی / آخرین طعمه خودش نظامی بود

به گزارش رکنا، 5 پسر جوان که با همدستی دوست فراری شان متهم هستند در پوشش مامور مبارزه با مواد مخدر 5 نفر را به دام انداخته و دست به زورگیری خشن زده اند پای میز محاکمه ایستادند .

متهمان گفتند چون عشق پلیس بازی داشته اند تجهیزات پلیسی خریده و زورگیری کرده اند.

در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و گفت : 5 متهم  حاضر در دادگاه با همدستی دوست فراری شان در پوشش مامور مبارزه با مواد مخدر در منطقه جاجرود دست به زورگیری زدند و ۵ شاکی را به دام انداختند که ۲شاکی افغان در دادگاه حاضر نیستند.  اکنون به اتهام مشارکت در ۵ فقره زورگیری و سرقت مقرون به آزار و مسلحانه،  حمل تجهیزات نظامی و غصب عنوان برای آنها  اشد مجازات می خواهم .

سپس 3 شاکی حاضر در دادگاه یک به یک به تشریح شکایت شان پرداختند .

نخستین شاکی گفت: من از محل کار به خانه بر می گشتم  که متهمان راهم را بستند و خودشان را مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی کردند. آنها مرا از ماشین پیاده کردند و در خودرو شان گروگان گرفتند .آنها با خانواده‌ام تماس گرفتند و خانواده ام در  چند مرحله مبلغ ۱۵ میلیون تومان به حساب آنها واریز کردند. من از ساعت ۴ عصر تا ۱۱ شب در ماشین آنها گروگان بودند و حالا برایشان درخواست مجازات دارم .

دومین شاکی گفت :  متهمان در پوشش مامور قلابی از من مبلغ ۳ میلیون و 800 تومان زورگیری کردند.

 سومین شاکی گفت: من نظامی هستم .سوار بر موتور  در تعقیب یک متهم بودم که با متهمان این پرونده روبه رو شدم. آنها بی سیم و دستبند داشتند که به آنها مشکوک شدم و پلاک موتور آن ها را به پلیس اعلام کردم. همان موقع  متوجه شدم یک پرشیا نیز آنها را همراهی می کند. اما آنها به محض اینکه متوجه شدند پلاک ماشین را گزارش داده ام راهم را بستند و بیسیم و حکمی را که همراه داشتم از من گرفتند .آنها با برادرم درگیر شدند و با چاقو مرا زدند .در آن درگیری بود که ماموران پلیس سر رسیدند و آنها بازداشت شدند .

دو  شاکی دیگر پرونده که افغان هستند در دادگاه حضور نداشتند اما قبلاً درخواست مجازات را مطرح کرده بودند.

 سپس متهمان یک به یک به دفاع پرداختند.

تشریح زورگیری های خشن در دادگاه

 نخستین متهم وقتی روبه روی قضات ایستاد گفت: برادرم طراح اصلی این نقشه بود که حالا فراری است و من هیچ خبری از او ندارم. اما حقیقت را میگویم. همه چیز خیلی ساده شروع شد. اولین بار من به همراه برادرم  و دوستانم با یک ساقی مواد مخدر درگیر شدیم و او را  سوار ماشین کردیم و جیب هایش را گشتیم و متوجه شدیم که همراهش مواد مخدر دارد. آنجا بود که من و برادرم خودمان را  مامور مبارزه با مواد مخدر معرفی کردیم .ساقی مواد مخدر که ترسیده بود التماس کرد او را  تحویل پلیس ندهیم و به  همین خاطر از او پول  گرفتیم .فردای آن روز در جاجرود چند ساقی دیگر را شناسایی کردیم و حتی از یکی از آنها مقدار شیره گرفتیم و او  مبلغ 3 میلیون تومان به ما پول داد تا او را تحویل کلانتری ندهیم .پول زوری که گرفته بودیم باعث شد تا با دوستانم  این کار را تکرار کنیم.

وی ادامه داد:  یک روز که برای تفریح همراه دوستانم به اتوبان بابایی رفته بودیم  با شاکی پرونده که خودش نظامی است روبه رو و دستگیر شدیم.  من و دوستانم وقتی به خاطر این جرائم به  زندان افتادیم با وثیقه آزاد شدیم و برای جلب رضایت شاکی ها بار دیگر در پوشش مامور امنیت اقتصادی دست به زورگیری زدیم و چند دلار فروش را به دام انداخیم  که در دادگاه بعثت محاکمه و به زندان محکوم شدیم.

 این متهم گفت: من یک پرونده به اتهام جاسوسی نیز در دادگاه انقلاب دارم که در حال رسیدگی است. اما باور کنید از مخفیگاه برادرم هیچ خبری ندارم.من و  سایر متهمان قبل از دادگاه با هم صحبت کردیم و تصمیم گرفتیم حقیقت را بگوییم  ما دروغ نمی گویم و فقط زورگیری از 3 شاکی حاضر در دادگاه را قبول داریم.

 دومین متهم وقتی در جایگاه ویژه ایستاد گفت: ما عشق پلیس بودیم .اما چون پلیس نشدیم به سراغ تجهیزات پلیسی رفتیم .من اسلحه اسباب بازی ساچمه ای را از بازار تهران خریده بودم که با آن نقش بازی می کردم  و از سه شاکی حاضر در پرونده زورگیری کردم. سومین شاکی نیز حرفهای همدستش را تایید کرد و گفت :من راننده تاکسی اینترنتی بودم .وقتی در جاجرود اولین نفر را به دام انداختیم هیجان زده شدیم و  به این کار ادامه دادیم .

چهارمین متهم که  با قرار وثیقه آزاد بود گفت: باور کنید من در هیچ کدام از زورگیری ها دخالت نداشتم .فقط در اولین زورگیری همراه دوستانم بودم که از آنها هیچ پولی دریافت نکردم. آخرین بار هم برای آشتی سوار ماشین دوستانم  شده بودم  که دستگیر شدم .

پنجمین متهم که برادر ناتنی متهم اول و متهم فرای پرونده بود به دفاع پرداخت و گفت: من معتاد هستم و از کارهایی که برادرهایم انجام داده اند  هیچ اطلاعی ندارم. بعد  از دستگیری برادرهایم متوجه شدم  آنها کارت عابر بانکم را که در خانه بود برداشته  و پولهای دزدی را به آن واریز کرده‌اند .به همین خاطر به پلیس آگاهی رفتم و  خودم را معرفی کردم .

 با پایان دفاعیات متهمان  ، وکلای آنها به دفاع پرداختند و سپس قضات وارد شور شدند تا رای  صادر کنند.

کدخبر: 817943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟