صاعقه مرگبار در عربستان / 3 تن کشته و زخمی شدند

به گزارش رکنا، وقوع صاعقه منجر به کشته شدن یک مرد جوان و مجروح شدن دو نفر دیگر در استان « جازان» عربستان شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های سعودی بعد از ظهر یکشنبه بر اثر صاعقه در استان جازان عربستان یک جوان کشته و دو جوان دیگر مجروح شدند.

بر اساس اطلاعاتی که به دست آمد، این سه جوان در یک دستگاه خودرو بودند که صاعقه به آنها اصابت کرد. یکی از آنها فورا جان خود را از دست داد و دو تن از پسرعموهایش در بیمارستان تحت مداوا هستند.

جمعه گذشته صاعقه‌ای وحشتناکی در منطقه جازان عربستان به وقوع پیوست که در پی آن دو نفر جان باختند.

در روزهای اخیر مدینه منوره و دیگر مناطق عربستان سعودی صحنه رعد و برق شدید و بارش باران بوده است.

همچنین منابع خبری اعلام کردند که بر اثر اصابت صاعقه در استان‌های عمران و حجه در غرب یمن طی 24 ساعت گذشته، 13 یمنی کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری «سبا» روز یکشنبه اعلام کرد که صاعقه به مناطق جداگانه ای در استان «حجه» اصابت کرد که بر اثر آن 7 شهروند کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

اخیرا آتش سوزی هم زمان با اصابت صاعقه به چندین منطقه در عربستان صورت گرفت.

این درحالی است که مناطق مختلف عربستان سعودی از جمله مدینه منوره و مکه مکرمه روز جمعه شاهد بارش شدید باران و به دنبال آن باران‌های سیل آسا بود که مانع از عبور و مرور شد. باران‌های سیل آسا منجر به غرق شدن دو اتوبوس در مدینه منوره و همچنین باعث آسیب رساندن به بسیاری از خودروها شد.

رسانه‌های داخلی سعودی اعلام کردند: «با وجود بالا بودن دمای هوا، برخی از مناطق عربستان سعودی در معرض وقوع رعد و برق‌های شدید قرار دارند که منجر به جاری شدن سیلاب‌ها می‌شود».

عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس شاهد باران‌های شدید سیل‌آسا و رعد و برق بی سابقه‌ای در ماه‌های گرم تابستان بوده‌اند.

کشورهای حوزه خلیج فارس به طور معمول شاهد بارندگی هستند، اما فراوانی آنها در طول فصل تابستان قابل توجه است. مشخص نیست که این موج کنونی بارش‌ها که موجب نوسانات آب و هوایی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا شده با تغییرات اقلیمی جهانی مرتبط است یا خیر.

کدخبر: 817601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟