قلب ندا در سینه حسین به تپش ادامه داد / ماجرای هدیه ای ارزشمند به خانواده ای در بندرعباس + عکس

به گزارش رکنا،  در روزگاری که گذشت و ایثار کیمیاست، خانواده‌هایی هستند که با هدیه اعضای بدن عزیزان خود، حیات و زندگی را به هم‌نوعان خود می‌بخشند و هدیه می‌دهند.

قرار گرفتن در شرایط سخت تصمیم‌گیری را شاید همه آدم‌ها تجربه کرده باشند اما برخی تصمیم‌ها آنقدر سخت است و در بزنگاه جلوی راه آدمی را می‌گیرد که گرفتن آن تصمیم به داشتن روحی بزرگ و باسخاوت نیاز دارد تا بتوان از پس آن بخوبی برآمد.

تصور مادری که فرزند جگرگوشه‌اش در تخت مراقبت‌های ویژه بیمارستان خوابیده و امیدی به بازگشتش به زندگی وجود ندارد و پرستار از او می‌خواهد اعضای فرزندش را برای نجات بیماران دیگر اهداء کند، در ابتدا بسیار تلخ و غم انگیز است.

مادر " ندا جلیل طهماسبی " از مادران نیکوکار و با سخاوت استان چهارمحال و بختیاری است که محرم سال ۱۳۹۶ همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی رضایت به اهدای اعضای بدن دختر بچه ۶ ساله‌اش که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی می‌شود، می‌دهد.

قلب ندا، به پسر بچه‌ای در بندرعباس اهدا می‌شود و امسال حسین ۱۲ ساله که با قلب اهدایی ندا زندگی دوباره‌ای از خدا گرفته است، با خانواده و اقوام خود به لردگان محل زندگی خانواده جلیل طهماسبی سفر می‌کند تا از خانواده ندا به پاس سخاوتی که از خود نشان دادند، قدردانی کند.

مادر ندا صدای قلب دخترش را از درون سینه حسین می‌شنود و بدون اینکه کسی به او بگوید که قلب ندا در سینه کدام یک از بچه‌های این خانواده‌ بندرعباسی است، حسین را در آغوش می‌گیرد و اشک شوق از چشمانش جاری می‌شود.

عموی ندا از حال و هوای محرم سال ۹۶ و تصمیم خانواده مبنی بر اهدای اعضای ندا می‌گوید: نزدیک روستای بیدله در راه امامزاده بودیم که ماشین تصادف می‌کند و ندا که در آن زمان ۶ سالش بود به شدت آسیب می‌بیند و به بیمارستان لردگان انتقال داده می‌شود اما بلافاصله وی را اعزام به بیمارستان کاشانی شهرکرد کردند.

ابراهیم جلیل طهماسبی ادامه داد: پس از گذشت یک هفته که ندا در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار داشت و چشممان به در بود تا دکترها حرفی از بهبودی وی بزنند، امیدمان ناامید شد و پزشکان مرگ مغزی ندا را تایید کردند.

وی اضافه کرد: پس از آن بود که مادر ندا رضایت داد تا در راه رضای خدا و کمک به بیماران نیازمند، اعضای بدن دخترش را جداسازی و به افراد نیازمند اهداء کنند.

چهارمحال و بختیاری در این سالها، سخاوتمندی خانواده‌های داغداری را شاهد بوده است که با رضایت به اهدای عضو عزیزشان جان بیماران متعددی را نجات داده و اینگونه اشک‌های تلخ پشت اتاق عمل تبدیل به امیدهای سرشار از زندگی خانواده‌هایی شده است که شوق عمر دوباره زنده بودن عزیزانشان را با تمام وجود حس کرده‌اند.

داوند در قرآن کریم در آیه ۳۲ سوره مائده می‌فرماید: هرکسی نفسی را حیات بخشد، مانند کسی است که همه مردم را حیات بخشیده است و به راستی اهدای عضو یکی از مظاهر زیبای این آیه شریفه است.

چقدر عجیب است که بخشی از اعضای بدن فردی که دنیای خود را عوض کرده در بدن فرد دیگری که زنده است به یادگار بماند و اینجاست که پایان یک زندگی، شروع زندگی دیگری را رقم می‌زند، شاید هم مشیت الهی بر این بوده است که بخشی از اعضای فرد مرگ مغزی شده، زندگی در حال اتمام فرد محتاج به عضو را تکمیل کند.رای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 538249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟