عجیب ترین اتفاق برای جوان بوشهری / همه شوک شدند +عکس و فیلم
حجم ویدیو: 4.41M | مدت زمان ویدیو: 00:00:41

به گزارش رکنا، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: محمد رضا شادمهر (میشگردی) اهل خورموج در حالی هفته گذشته به همراه دوستش از روستای درازی شهرستان دشتی به سمت خورموج در حال حرکت بود با واژگونی خودرو به کما رفت و با وجود تلاش‌های شبانه روزی کادر پزشکی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر دچار مرگ مغزی شد.

علیرضا باقری افزود: با موافقت خانواده این جوان، قلب و دیگر اعضای حیاتی وی در این بیمارستان از بدنش جدا و برای پیوند به بیماران به تهران و شیراز فرستاده شد.

وی خاطرنشان کرد: در عمل جداسازی و پیوند قلب، سرعت بالای انتقال به تهران یکی از مهم‌ترین نکات این عمل جراحی است به گونه‌ای که در عمل جداسازی قلب در ۱۲ مهرماه سال ۹۵ در بوشهر، حتی قبل از رسیدن پزشکان به فرودگاه بوشهر، هواپیما آماده پرواز بود و در تهران هم با هماهنگی‌های انجام شده، آمبولانس به باند پرواز و در کنار هواپیما رفت و در مدت زمان کمتر از ۱۰ دقیقه، قلب این بیمار به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افرادی که تمایل به گسترش فرهنگ ‌اهدا عضو دارند، درخواست کرد تا با دریافت کارت اهدای عضو و یا اعلام آن در جمع ‌خانواده زمینه‌ساز ایثاری ماندگار در صورت رخ دادن مرگ مغزی شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 513742 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟