گفت و گو با ایلیا 11 ساله که تمام پلاک های شهر را از حفظ کرده است + فیلم
حجم ویدیو: 17.60M | مدت زمان ویدیو: 00:02:42

به گزارش خبرنگار حادثه پلاس رکنا،ایلیا رضوی که حافظه تصویری قوی و  ذهن خلاقی در حفظ کردن پلاک خودروها دارد به ما گفت:از کلاس اول ابتدایی هر ماشینی که از خیابان رد می شد و نظرم را جلب می کرد شماره پلاک اش را در کمترین زمان به خاطر می سپردم و با چند بار تکرار شماره خودرو کاملا آن را حفظ می شدم.

وی که علاقه زیادی به پلیس شدن دارد در گفت و گو با خبرنگار رکنا افزود:برای پلیس شدن باید درس بخوانم و تلاش زیادی انجام دهم و با این کار فکر می کنم زودتر می توانم پلیس شوم.

ایلیا در ادامه به خبرنگار رکنا گفت : از بین تمام ماشین هایی که تا حالا دیده ام و شماره اش را به یاد دارم بیشتر از همه به مرسدس بنز مشکی علاقه دارم  و دوست دارم روزی یکی از آنها را داشته باشم.همیشه در نقاشی هایم کوه،دشت و ...را می کشم اما به کشیدن ماشین و تابلوی ورود ممنوع علاقه زیادی دارم.

ایلیا  بیان کرد:در درس هایم موفق هستم و به خاطر اینکه حفظ کردنی هایم خوب است در درس فارسی و ریاضی جزء دانش آموزان ممتاز هستم.

ایلیا به خبرنگار رکنا گفت:به خاطر داشتن این مهارت همه اهالی محل به من پلیس کوچولو می گویند چون می دانند به خاطر حفظ کردن شماره ها می توانم هر شماره ماشین غریبه ای را که وارد محل می شود،به خاطر بسپارم.

جمال رضوانی پدر این نوجوان 11 ساله اهل ساری که دانش آموز کلاس چهارم ابتدایی است در ادامه بیان کرد:ایلیا فرزند اول خانواده است و از همان سن کم متوجه هوش زیاد او شده بودیم زیرا با زبان بچه گانه در کودکی سئوالاتی می پرسید که قادر به پاسخ آنها نبودم .

وی گفت:رفتارش با هم سن و سالانش فرق داشت و همیشه بزرگتر از سن اش رفتار می کرد .بسیار اجتماعی است و این رفتار ایلیا همه را متعجب می کرد تا اینکه متوجه شدم وقتی یک خودرو عبور می کند به سرعت شماره پلاک آن را به خاطر می سپارد و این کار را برای رسیدن به آرزویش که پلیس شدن است انجام می دهد.

جمال رضوانی در پایان خاطر نشان کرد:فرزندم سعی دارد با بالا بردن مهارت هایش زودتر به آرزویش برسد و در آینده  فردی خدمتگزار برای جامعه باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313681 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟