فرانسه: اتحادیه اروپا هفته آینده ششمین بسته تحریمی علیه روسیه را اعمال می کند

به گزارش رکنا به نقل از آرتی عربی، آن کلر لوگاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز (جمعه) گفت: فشار بر روسیه تنها به صورت ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین نیست، بلکه از طریق تحریم‌ها علیه روسیه نیز اعمال می‌شود.

او افزود: همچنان به اعمال فشار اقتصادی بر روسیه ادامه می‌دهیم. ما در حال کار بر روی بسته ششم تحریم‌ها هستیم که انتظار می رود هفته آینده تصویب شود و شامل تحریم نفتی نیز می شود.

کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر در حال مذاکره درباره بسته تحریمی جدید علیه روسیه هستند که ممکن است از جمله شامل کاهش تدریجی درخواست برای نفت روسیه باشد.

پیش از این، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» گفته بود که هنگام بحث درباره تحریم های بیشتر علیه روسیه در زمینه حوادث اوکراین، اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی اقداماتی در بخش بانکی، به ویژه در برابر Sberbank که 37٪ از بخش بانکی روسیه را تشکیل می دهد و همچنین محدودیت هایی در بخش انرژی هستیم.

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که هدف اصلی کاهش درآمد مقامات روسیه است و اتحادیه اروپا اکنون در حال تلاش برای توسعه مکانیسم‌های هوشمند در بسته بعدی تحریم ها است.

از ۲۵ فوریه که حمله روسیه به اوکراین که به در خواست دو جمهوری لوهانسک و دونتسک و غیرنظامی کردن شرق اوکراین و دور کردن ناتو از مرزهای خود آغاز شد، کشورهای غربی بیش از ۴ هزار تحریم علیه نهادها و اشخاص روسیه اعمال کرده اند و مسکو نیز در مقابل تحریم هایی را اعمال و محدودیت هایی را در تعاملات اقتصادی از جمله پرداخت هزینه گاز با روبل برای آنان ایجاد کرده است.

کدخبر: 775546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟