نماینده آمریکا کره شمالی را مقصر شکست مذاکرات دانست

به گزارش رکنا به نقل از رویترز، استفتن بایگن فرستاده ارشد آمریکا در امور کره شمالی روز پنجشنبه گفت: پیونگ یانگ یک فرصت خوب و مناسب برای تغییر ساختاری روابط با واشنگتن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ را از دست داده است. من از کسانی که جانشین من خواهند شد می خواهم تا تعامل با کره شمالی را ادامه دهند.

وی در سخنرانی در یک اندیشکده در شهر سئول پس از دیدار با مقام های امنیتی کره جنوبی، تاکید کرد: من از به بن بست رسیدن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای ناامید و مایوس شده‌ام و علی رغم تلاش های صورت گرفته، پیشرفت چندانی حاصل نشده است.

وی افزود: متاسفانه، فرصت زیادی از سوی طرف های کره شمالی طی دو سال گذشته از دست رفته است، آنها بیشتر وقت خود را برای یافتن موانع بر سر مذاکرات صرف کردند به جای اینکه از فرصت های ایجاد شده برای تعامل استفاده کنند.

فرستاده آمریکا در کره شمالی بار دیگر از تصمیم ترامپ برای تمرکز بر دیپلماسی با هدف تعامل با رهبر کره شمالی دفاع کرد. ترامپ سعی داشت تا رهبر کره شمالی را برای تسلیم سلاح های هسته‌ای متقاعد کند و این مساله مهمترین پیش شرط ترامپ برای عادی سازی روابط دو کشور بود.

ترامپ و رهبر کره شمالی برای نخستین بار در سال 2018 میلادی در سنگاپور دیدار کردند. آنها پس از این دیدار یک بیانیه کلی را امضا کردند که در آن به مساله خلع سلاح هسته‌ای و روابط جدید بین دو دشمن دیرینه اشاره شده بود.

دومین دیدار ترامپ و رهبر کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام در سال 2019 برگزار شد ولی دو طرف نتوانستند به یک توافق نهایی دست یابند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 638436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟