روش جدید اعدام در آمریکا

به گزارش رکنا ، خبرها از آمریکا نشان می‌دهد، دولت این کشور برای اجرایی کردن اصلاحیه قانون «نحوه اعدام‌های فدرال» و متنوع کردن روش‌های آن مانند اتاق گاز یا شلیک جوخه ها، عجله دارد.

به گزارش «سی تی وی نیوز»، وزارت دادگستری آمریکا در همراهی با دولت این کشور برای اجرایی کردن افزایش روش‌های اعدام فدرال و تغییرات پیرامون مجازات‌های اعدام فدرال در روز‌های پایانی کار خود در کاخ سفید عجله زیادی از خود نشان می‌دهد.

از جمله روش‌های جدید اعدام فدرال می‌توان به اعدام با برق، دار زدن، اتاق گاز یا شلیک جوخه اشاره کرد؛ البته تغییراتی در اختیارات دادستان‌ها برای اجرای بدون تاخیر اعدام‌ها نیز ایجاد می‌شود.

این قانون یکی از چند تغییر سیاسی است که «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، تلاش دارد پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود، آ‌نها را اجرایی کند.

اصلاحیه مذکور در ماه آگوست مطرح شد؛ دلیلی که دولت فدرال برای طرح این اصلاحیه مطرح کرد، جلوگیری از تاخیر در اعدام‌ها در ایالت‌های مختلف به دلیل در دسترس نبودن دارو‌های کُشنده در پی مخالفت شرکت‌های داروسازی با فروش آنها به اداره زندان ها، اعلام شد.

دادستان کل آنریکا و دفتر اطلاعات و امور نظارتی، بدون ارائه توضیح در مورد چرایی وضع این قانون و دلایل حمایت از آن، در اجرایی کردن این قانون با ترامپ همکاری دارند.

هنگامی که اصلاحیه مصوب در دفتر فدرال منتشر شود - که به گفته یک مقام وزارت دادگستری ممکن است در اوایل روز جمعه این امر رخ دهد - ظرف ۳۰ روز لازم الاجرا خواهد بود.

البته امکان اجرای آن تا حد زیادی ناممکن به نظر می‌رسد؛ زیرا ۴ زندانی از ۵ زندانی در صف اعدام پیشتر روش مرگ خود را براساس تزریق کُشنده انتخاب کرده اند.

۲۸ ایالت در آمریکا، مجازات‌های اعدام ایالتی و فدرال را اجرا می‌کنند و تزریق دارو‌های کُشنده اصلی‌ترین شیوه اعدام است.

دولت ترامپ رکورددار اجرای اعدام‌های فدرال از سال ۱۸۸۴ است.

در حال حاضر ۵۴ نفر در صف اعدام فدرال آمریکا قرار دارند؛ از ۲ اعدام برنامه ریزی شده برای سال ۲۰۲۰ یکی در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) و دیگری با تعویق در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۲ دی) انجام خواهند شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 633860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟