تعلل ترامپ در انتقال قدرت به امنیت ملی‌ آمریکا آسیب می‌زند

به گزارش رکنا، «جان کِلی»، رئیس کارکنان پیشین کاخ سفید از تعلل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال قدرت به «جو بایدن »، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، جان کِلی که تحت هدایت ترامپ از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ رئیس کارکنان کاخ سفید بود، در مصاحبه‌ای با مرکز خبری-تحلیلی «پالیتیکو» گفت تعلل رئیس‌جمهور ترامپ در انتقال قدرت، به امنیت ملی‌ آمریکا آسیب می‌زند.

وی گفت: «با تمام احترام، رئیس‌جمهور مجبور نیست شکست را بپذیرد، اما این موضوع به کشور باز می‌گردد. این (تعلل در انتقال قدرت ) به امنیت‌ ملی ما آسیب می‌زند؛ زیرا مقامات [جدید] باید آخرین اطلاعات را دریافت کنند، این فرآیندی نیست که از صفر به ۱۰۰۰ مایل در ساعت برسد.»

وی افزود: «اگر انتقال [قدرت] به تأخیر بیفتد، چیزهای زیادی را از دست می‌دهیم زیرا افراد جدید اجازه ندارند روی کار خود تمرکز کنند.»

جان کلی همچنین گفت: «من آقای ترامپ را بهتر از هر کسی می‌شناسم. من می‌دانم که او هرگز شکست را نمی‌پذیرد و در واقع او مجبور نیست شکست را در این مقطع بپذیرد اما او مجبور است بهترین کار را برای کشور و برای منافع کشور انجام دهد.»

در حالی که اکثر رسانه‌های آمریکایی از قبیل شبکه جمهوری‌خواه «فاکس نیوز»، جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب خوانده‌اند، ترامپ همچنان از پذیرش شکست سر باز می‌زند و به پیروزی در انتخابات امید‌وار است.

در همین راستا وی در روند انتقال قدرت به رقیب دموکراتش تأخیر انداخته و به دنبال پیگیری شکایات خود به نتایج انتخابات است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 627161 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟