آمریکا در وضعیت قرمز

به گزارش رکنا ، پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد روز جمعه اعلام کرد که آزمایش‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و آن دو دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند، بحث های مربوط به بیماری دونالد ترامپ در میان رسانه های مختلف جهان بالا گرفت و برخی از رسانه های خارجی از جمله «پرنسا لاتینا» خبرگزاری کوبا به نگاه تردید به این موضوع نگاه و آن را بعنوان شانه خالی کردن ترامپ از مناظره های بعدی تحلیل کردند.

«سامانتا وینوگراد» (Samantha Vinograd) تحلیلگر مسائل امنیت ملی سی ان ان درباره ابتلا ترامپ به ویروس کرونا در تحلیلی گفت: در این لحظه همگان آگاهیم که شخص رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده است، این بدان معنی است که آمریکا هم اکنون در وضعیت هشدار قرمز قرار دارد.

وینوگراد افزود: رئیس جمهوری آمریکا به مرگبارترین ویروس مبتلا است و از منظر امنیت ملی یعنی آنکه ترامپ بعنوان فرماندهی کل قوا قادر به انجام وظایف خود نیست.

وی در ادامه خطری که با ابتلا رئیس جمهوری آمریکا به کووید-۱۹ می تواند امنیت ملی در این کشور را تهدید کند به سی ان ان گفت: ترامپ با تک تک افراد رده بالای سیاسی و نظامی در دولت بطور روزانه بدون زدن ماسک، رو در رو بوده و منطقا باید پذیرفت که این افراد نیز به ویروس کرونا مبتلا باشند.

دستگاه حاکمه آمریکا در آسیب پذیرترین وضعیت قرار دارد

مطابق با گزارش رسانه های آمریکایی در مجموع شش نفر از مقابمات دولت ترامپ از هفته گذشته تاکنون کرونا گرفتند: ترامپ، همسرش ملانیا، خانم کان‌وی مشاور ارشد سابق، دو سناتور جمهوری‌خواه «لی» و «تیلیس»، خانم مک‌دنیال مدیر کمیته ملی حزب، خام هیکس مشاور ارشد که تعداد مبتلایان به کووید-۹ را به ۶ نفر رساند ه است.

تحلیل گرد سی ان ان بر این باور است که این مقامات هم بزودی به مانند ترامپ، قادر به انجام وظایف خود نخواهند بود؛ درنتیجه دستگاه حاکمه آمریکا در این لحظه در آسیب پذیرترین وضعیت خود به سر می برد.

وینوگراد افزود: ما فاقد یک تیم جایگزین در عرشه هدایت (کشتی) سیاسی و نظامی آمریکا هستیم، شکاف عمیقی بخصوص در زمینه امنیت ملی در آمریکا در شرف رخ دادن است.

تحلیلگران و ناظران عرصه داخلی سیاسی در ساعات گذشته به انتقاد های خود از عملکرد ترامپ افزوده اند و شبکه خبری سی ان ان نیز، تیغ انتقادهای خود را علیه وی بُرّان تر ساخته؛ رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون در بیمارستان «والتر رید» بستری شده است.

ترامپ نماد قصور در آمریکا

سی ان ان در تحلیلی دیگر و در ادامه حملات به سیاست های ترامپ در زمینه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در آمریکا که تاکنون بیش از ۲۰۰هزار نفر دراین کشور جان باخته اند گفت: ترامپ اکنون به نماد قصور خود بدل گشت.

سی ان ان افزود: ترامپ هرگز به توصیه مشاوران خود برای زدن ماسک توجهی نکرد حتی این عمل را مورد تمسخر قرار داد، امری که مشاوران و کارشناسان علمی و بهداشتی گفته بودند زدن ماسک حتی از زدن واکسن در مقابله و پیش گیری از این بیماری موثرتر است.

«یک تَپر» (Jake Tapper) خبرنگار ارشد سی ان ان در طعنه ای به گفته های پیشین ترامپ، خطاب به ترامپ گفت: بله! این ویروسی نیست که یکشبه بطرز معجزه آسایی محو شود!

«کارل برن اشتاین» (Carl Berstein) تحلیلگر کهنه کار مسائل سیاسی در آمریکا نیز به سی ان ان گفت: رئیس جمهوری آمریکا به دلیل غلفت های خود در بیمارستان بستری شد و با همین غلفت ها است که آمریکا امروز به اینجا رسیده است.

کرونا به سراغ سناتورها هم رفت

شبکه خبری آمریکایی «ام. اس. ان. بی. سی» (MSNBC) نیز در گزارش نوشت: «مایک لی» سناتور ایالت «یوتا» آمریکا نیز روز جمعه (روز گذشته) ساعاتی پس از اعلام خبر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا، از مثبت بودن نتیجه آزمایش خود به کووید-۱۹ خبر داد.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: مایک لی سه شنبه گذشته (هشتم شهریورماه) آخرین بار در مراسم معرفی «اِمی کانی بَرِت» (Amy Coney Barrett) بعنوان نامزد احراز کرسی خالی در دیوان عالی در انظار عمومی دیده شده بود از انجام آزمایش ویروس کرونا در روز پنجشنبه «۱۰ شهریور ماه» خبر داده بود.

کرونا در میان مقامات حزب جمهوریخواه

اکنون و پس از ابتلای شخص رئیس جمهوری آمریکا به ویروس کرونا و بستری شدن وی، خبرهای بیشتری درباره ابتلای سیاستمداران به کووید-۱۹ درحال بروز کردن است.

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: روز جمعه (روز گذشته) نتیجه آزمایش «رونا مک دنیل» (Ronna McDaniel) به ویروس کرونا مثبت اعلام شد.

پیام توییتری ترامپ از بیمارستان

رییس جمهوری آمریکا برای مداوا و قرار گرفتن تحت مراقبت های پزشکی در بیمارستان «نظامی والتر رید» بستری شد، صبح روز شنبه در پیامی توییتری نوشت: اوضاع خوب است فکر می‌کنم، از همه متشکرم.

رییس جمهوری آمریکا دچار تنگی نفس شده است

شبکه سی ان ان پس از بستری شدن ترامپ در بیمارستان گزارش داد: درست در زمانیکه ترامپ از حال خوب خود در بیمارستان توییت می‌کند، وی دچار تنگی نفس می‌شود و هم اکنون درمان وی از طریق داروی ابولای رمدسیویر آغاز شده است.

یک منبع آگاه به سی ان ان گفته است: موضوع جدی است، ترامپ بسیار خسته و بی حال است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بامداد روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که تست‌های تشخیصی انجام گرفته از او و ملانیا همسرش، مثبت است و آن دو دوره قرنطینه خود را آغاز می‌کنند. ترامپ پیش از انجام تست و آگاهی به نتیجۀ آن، به سبب بیماری هوپ هیکس یکی از نزدیک‌ترین مشاوران خود، تحت نظر قرار گرفته بود.

او در نخستین مناظره انتخاباتی، بایدن رقیب خود را به دلیل ماسک زدن مورد تمسخر قرار داد. او روز پنجنشنبه به وقت محلی در جریان یک سخنرانی برای هواداران خود در پنسلوانیا که عمدتا ماسک نزده بودند، پرسید آیا آنها کسی را می‌شناسند که بیشتر از بایدن از ماسک خوشش بیاید.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا این لحظه به بیش از هفت میلیون و ۵۴۹ هزار نفر رسیده که از این تعداد بیش از ۲۱۳هزار نفر جان باخته اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟