انتخابات آمریکا؛ آغاز رسمی رای‌گیری در ایالت ورمونت

به گزارش رکنا، شبکه العربیه از آغاز رای‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید و تعیین یک سوم ترکیب سنای آمریکا، در ایالت ورمونت خبر داد.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، محل‌های رای‌گیری همچنین در ایالت‌های کنتیکت، نیویورک، نیوجرسی، ویرجینیا و در سواحل شرقی آمریکا نیز به روی رای‌دهندگان باز شد.

بر اساس آمار‌ها، تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون نفر در انتخابات زودهنگام آمریکا شرکت کرده‌اند؛ امری که در این کشور کم‌سابقه محسوب می‌شود.

پیش از این رسانه‌ها اعلام کردند جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، در روستای «دیکس ویل» در نیوهمپشایر پیروز شد. این روستا که بطور سنتی نخستین حوزه رای‌گیری در آمریکاست که کار خود را شروع می‌کند، ۱۲ نفر جمعیت دارد و در دقایق اولیه رای‌گیری سوم نوامبر، ۵ رای به صندوق انداختند و همگی به بایدن رای دادند.

از سوی دیگر نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و نامزد جمهوری‌خواه انتخابات، در روستای «میلزفیلد» در نیوهمپشایر پیروز شد. در این روستای ۲۲ نفره، ۲۱ نفر رای دادند که ۱۶ رای به نفع ترامپ و ۵ رای به بایدن بود.

همچنین هر چهار سال که انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا برگزار می‌شود، در یک سوم کرسی‌های سنا با پایان دوره، باید انتخابات برگزار شود. دوره فعالیت هر سناتور شش ساله است.

هم‌اکنون جمهوری‌خواهان با در اختیار داشتن ۵۳ کرسی سنا در اکثریت هستند و دموکرات‌ها ۴۷ کرسی را در اختیار دارند که البته دو کرسی آن در اختیار سناتور‌های مستقلی است که به دموکرات‌ها گرایش دارند.

همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا آمریکا نیز به رای گذاشته شود. از این ۳۵ کرسی، جمهوری‌خواهان باید از ۲۳ کرسی حال حاضر خود دفاع کنند و ۱۲ کرسی باقی مانده در اختیار دموکرات‌ها نیز در این انتخابات به چالش کشیده می‌شود.

انتخابات آمریکا در حالی برگزار می‌شود که با توجه به اظهارات ترامپ درباره اینکه در صورت پیروزی نشدنش، نتایج را به رسمیت نخواهد شناخت، نگرانی‌هایی درباره بروز آشوب و ناآرامی در این کشور به وجود آمده و در پی آن فروش اسلحه در آمریکا رکورد زده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 623122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟