آتش سوزی مهیب 4 میلیون نفر را فراری داد / آمریکا در آتش+ فیلم
حجم ویدیو: 20.72M | مدت زمان ویدیو: 00:02:13

به گزارش رکنا بیش از نیم میلیون نفر از ساکنان ایالت اورگن در آمریکا در حال فرار از آتش‌سوزی مهلکی هستند که سراسر شمال غربی اقیانوس آرام را فرا گرفته است.

این آتش‌سوزی که با بادهای غیرطبیعی و خشک در حال گسترش است و دهها جهنم در این ایالت ایجاد کرده است.

یک نفر مظنون به آتش سوزی دستگیر شده و کیت براون، فرماندار ایالت اورگن گفته است که هنوز دقیقا مشخص نیست چه کسانی همدست این فرد بوده‌اند اما تاکنون ۴ نفر شناسایی شده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مورد آتش‌سوزی در ۱۲ ایالت غربی آمریکا در حال سوختن است.

ایالت‌های اورگن، کالیفرنیا، واشنگتن بیشترین میزان آتش‌سوزی را متحمل شده‌اند و در چندین مورد کل شهرها در اثر آتش‌سوزی تخریب شده و در کالیفرنیا ۱۰ نفر تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته مرکز ملی آتش‌نشانی آمریکا تاکنون حدود ۴.۴ میلیون هکتار در اثر این آتش‌سوزی از بین رفته است.

عصر دیروز(پنجشنبه) اداره اضطراری اورگن اعلام کرد که براساس آخرین داده‌ها بیش از ۱۰ درصد ساکنان ایالت که حدود ۴ میلیون ۲۰۰ هزار نفر می‌شوند اقدام به تخلیه اورگن کرده‌اند.

فرماندار اورگن گفته است: "ما تاکنون به هیچ وجه با این میزان آتش غیر قابل کنترل در سراسر ایالت روبرو نبودیم و متاسفانه این آتش‌سوزی تنها اینبار نخواهد بود و این صدای زنگی است که از آینده خبر می‌دهد. الان ما تاثیرات حاد تغییرات اقلیمی را احساس می‌کنیم".

در میان مردمی که از این ایالت تخلیه شده‌اند، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر زندانی زن نیز حضور دارند. زندان محل نگهداری آنان از دو طرف در محاصره دو آتش سوزی گسترده قرار دارد که مقامات معتقدند که ممکن است با رسیدن آتش‌ها به یکدیگر تبدیل به یک آتش سوزی گسترده شود.

یکی از آتش‌سوزی‌هایی که موجب خرابی زیادی شد در آشلند در نزدیکی مرز کالیفرنیا اتفاق افتاده و پلیس معتقد است که این آتش‌سوزی عمدی بوده و تاکنون دو کشته بر جای گذاشته است.

یکی از مقامات پلیس گفته است: "ما دلایل قوی‌ای داریم که نشان می‌دهد این آتش‌سوزی توسط انسان آغاز شده است".

در ایالت واشنگتن تاکنون یک پسر بچه جان خود را از دست داده و خانواده‌اش در بیمارستان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

آتش سوزی در واشنگتن موجب تخریب خانه‌های قدیمی شهر مالدن در شرق ایالت شده و نیروهای پلیس در خیابان‌ها به ساکنان اعلام می‌کنند که برای نجات جان‌شان منطقه را تخلیه کنند.

در کالیفرنیا تاکنون جسد ۷ نفر پیدا شده و ۱۶ نفر ناپدید شده‌اند و به ۶۴ هزار نفر اعلام شده که محل سکونت خود را ترک کنند در حالیکه ۱۴ هزار آتش‌نشان در تلاش برای کنترل ۲۹ آتش‌سوزی در این ایالت هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 604235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟