درگیری مسلحانه میان عشایر شمال بغداد

این درگیری مسلحانه در منطقه الحسینیه واقع در شمال بغداد روی داد.

به گزارش رکنا، بر اساس این گزارش، عشایر از تسلیحات سبک و نیمه سنگین علیه یکدیگر استفاده کردند و شدت درگیری به حدی بود که ۷۰ خودرو حامل نیروهای نظامی برای کنترل اوضاع به این منطقه اعزام شد.

منابع عراقی گزارش دادند، در این درگیری تعدادی منزل مسکونی و مغازه آتش گرفت و هفت تیم آتش‌نشانی به منطقه الحسینیه اعزام شدند.

برخی جریان‌های تندرو به همراه عناصر بعثی که مسبوق به سابقه همکاری با داعش هستند، قصد دارند با ایجاد ناامنی، قدرت را در جنوب استان صلاح الدین در دست گرفته و راه را برای نفوذ بیشتر به شمال پایتخت و به چالش کشیدن امنیت مناطق مرکزی باز کنند.

در ماه‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه میان استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.

با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در سه ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.

نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده است، بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 600086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟