کرونا 400 میلیون شغل تمام وقت را در دنیا از بین برد

به گزارش رکنا، به نقل از راشاتودی، سازمان بین‌المللی کار (ILO) اعلام کرد ساعت های کاری در جهان 14 درصد در سه ماهه دوم 2020 در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا کم شده است.

این مقدار کاهش ساعت های کاری برابر با 400 میلیون شغل تمام وقت در جهان است. سازمان بین المللی کار قبلا پیش‌بینی کرده بود ساعت های کاری در جهان 10.7 درصد معادل 300 میلیون شغل در این دوره زمانی کم شود.

طبق گزارش این سازمان، قاره آمریکا بیشترین آسیب را از این نظر دیده است و 18.3 درصد از ساعات کاری آن که معادل 70 میلیون شغل تمام وقت می شود، کاهش یافته است.

سازمان بین المللی کار که وابسته به سازمان ملل متحد است سه سناریوی مختلف را برای بهبود بازار کار در نیمه دوم 2021 مشخص کرده است.

در اولین سناریو پیش بینی می شود میزان ساعت کاری 4.9 درصد معادل 140 میلیون شغل نسبت به سه ماهه چهارم 2019 کاهش یابد. این سناریو بر پایه رونق فعالیت های اقتصادی، برداشته شدن محدودیت ها و بهبود مصرف و سرمایه گذاری طرح ریزی شده است.

طبق یک سناریوی بدبینانه، 11.9 درصد از ساعت کاری جهان معادل 340 میلیون شغل کاهش خواهد یافت. در این سناریو فرض بر این است که موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا باعث اعمال دوباره محدودیت ها و تعطیلی ها شود و روند بهبود اقتصادی را آهسته کند.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت، 1.2 درصد از ساعات کاری جهان معادل 34 میلیون شغل کم خواهد شد. این سناریو نتیجه ازسرگیری سریع فعالیت کارگران در نتیجه افزایش تقاضا و اشتغال زایی خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 583755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟