شمار مبتلایان کرونا در جهان به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید

به گزارش رکنا، یافته‌های یک رسانه غربی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار و تعداد قربانیان به ۲۸۵ هزار و ۱۲۰ نفر حکایت دارد.

شمار مبتلایان کرونا در جهان به حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید

همزمان با ادامه اطلاع‌رسانی روزانه مقام‌های کشورهای مختلف درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا، شمار مبتلایان در جهان به حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید.

به نوشته رویترز، در بیش از ۲۱۰ کشور و منطقه جهان موارد ابتلا به کرونا گزارش شده و شمار مبتلایان تا به امروز سه شنبه از ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر فراتر رفته است.

طبق یافته‌های این رسانه غربی، شمار قربانیان ویروس کرونا در جهان به ۲۸۵ هزار و ۱۲۰ نفر افزایش یافته است.

این آمار در حالی منتشر شده که پایگاه ورلداُمترز (worldometers) در ساعت ۱۳:۰۵ امروز (به وقت تهران) شمار مبتلایان جهان را ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۸۴ و فوتی‌ها را ۲۸۷ هزار و ۵۲۹ نفر اعلام کرد.

همزمان با این ارقام، مقام‌های کشورهای مختلف در ادامه اطلاع رسانی درباره وضعیت شیوع کرونا، آماری از مبتلایان و فوتی‌های جدید ارائه دادند.

از اوکراین خبر رسیده که ۳۷۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است. طبق امارهای رسمی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر ابتلای ۳۷۵ نفر جدید به کرونا ۱۷ تن از بیماران مبتلا به این ویروس جانشان را از دست دادند.

با احتساب موارد جدید، شمار کل مبتلایان در اوکراین به ۱۶۰۲۳ و تعداد فوتی‌ها به ۴۲۵ نفر افزایش پیدا کرده است.

مقام‌های کشور مجارستان در آمار جدید خود اعلام کردند، ۲۹ مورد تازه ابتلا و ۴ مورد فوت بیماران کرونا در این کشور ثبت شده است.

ویروس کرونا در مجارستان تا کنون ۳۳۱۳ تن را مبتلا کرده و جان ۴۲۵ نفر را گرفته است.

جدیدترین آمار شیوع کرونا در اسلواکی هم از ادامه افزایش شمار مبتلایان و قربانیان حکایت دارد.

طبق این آمار، با ثبت ۸ مورد جدید ابتلا و یک مورد فوتی، تعداد کل مبتلایان در اسلواکی به ۱۴۶۵ و شمار جان باختگان به ۲۷ نفر افزایش یافته است.

از کشور تایلند در آسیا هم آمار تازه‌ای مخابره شده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت تایلند، طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و هیچ مورد فوت گزارش و ثبت نشده است.

با این احتساب، شمار مبتلایان در تایلند ۳۰۱۷ نفر شده و تعداد جان باختگان ویروس کرونا در این کشور در عدد ۵۶ ثابت مانده است.

آمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به مرز 5 هزار نفر رسید

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد، تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 4963 نفر رسیده است.

«وحید مجروح»، معاون وزارت بهداشت افغانستان امروز سه‌شنبه (23 اردیبهشت)، در یک نشست خبری گفت در طول 24 ساعت گذشته، 281 مورد مثبت ویروس کرونا در افغانستان شناسایی و ثبت شده است.

به گفته وی، با ثبت این موارد، شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان به 4963 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، همچنین در بیست‌وچهار ساعت گذشته 36 فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و به این ترتیب شمار بهبودیافتگان به 610 نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۲۷ نفر در افغانستان در نتیجه ویروس کرونا جان باخته‌اند.

۳۴ مبتلا و ۴ فوتی جدید، آمار امروز کرونا در فلسطین اشغالی

آخرین آمارهای رسمی در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد شمار مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در این منطقه از شانزده هزار و پانصد نفر عبور کرده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۳۴ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، با احتساب تعداد ابتلاهای جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۶۵۲۶ نفر افزایش یافت که حال ۶۷ نفر از آنها وخیم است.

همچنین با جان باختن چهار نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز به ۲۵۸ نفر افزایش یافت.

مقامات ارشد در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی چندی پیش گفته بودند تل‌آویو اقدامات لازم برای ایجاد شبکه‌ای گسترده برای نظارت بر روند شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی و انجام تعداد بالای آزمایش ابتلا به این ویروس را انجام نداده و برای موج دوم آن آماده نیست.

پیش از این نیز گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان داده بود که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.

مسئولان اورژانس و پزشکی رژیم صهیونیستی نیز می‌گویند نگران این هستند که موج دوم شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، دو برابر بدتر از موج اول آن باشد به‌صورتی که ده‌ها هزار نفر را مبتلا ساخته و چند هزار نفر را به کام مرگ بکشاند. (جزئیات بیشتر)

کرونا | ثبت مجدد ۱۱ هزار ابتلا در روسیه؛ شمار مبتلایان برزیل به ۱۷۰ هزار نفر رسید

شیب تند صعودی افزایش مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در روسیه همچنان ادامه دارد و این کشور طی یک روز گذشته باز هم حدود یازده هزار هزار مبتلای جدید ثبت کرد.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (سه‌شنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۰۸۹۹ مورد مبتلای جدید به این بیماری در روسیه ثبت شده که است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۲۳۲۲۴۳ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۲۱۱۶ تن افزایش پیدا کرد و در جدول کشورهای آلوده به این بیماری، با گرفتن جای انگلیس در رتبه سوم قرار گرفت.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون حدود ۵.۸ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل - که به کشور کانونی شیوع این ویروس درقاره آمریکای جنوبی تبدیل شده - اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۶۸۹۵ نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۵۳۰ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند که نسبت به دیروز رشد داشته است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۱۶۹۵۹۴ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۱۶۵۳ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۳۰۵ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

به نوشته وبگاه آماری دولت مکزیک، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۳۶۳۲۷ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۱۰۸ نفری، به رقم ۳۵۷۳ تن رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد حدود چهار میلیون و ۲۶۸ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۸۷ هزار نفر فوت کرده‌اند و یک میلیون و ۵۳۳ هزار نفر بهبود یافته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟