افزایش مبتلایان کرونا در اسپانیا و آلمان

به گزارش رکنا، همزمان با نزدیک شدن تلفات ویروس کرونا در قاره اروپا به ۱۴۰ هزار نفر، تعداد کل موارد ابتلا به این بیماری در اسپانیا از ۲۴۵ هزار نفر عبور کرد.

کرونا در اسپانیا

شمار مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا و آلمان همچنان رو به افزایش است.

وزارت بهداشت اسپانیا - که در رتبه دوم کشورهای آلوده به ویروس کرونا در جهان است - شامگاه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۵۸۸ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

این رقم نسبت به روزهای یک هفته قبل، که شمار ابتلای روزانه زیر دو هزار نفر بود، افزایش چشمگیری داشته است.

بر اساس آمار قرار گرفته روی «وُرلداُمتر»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۲۷۶ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که کمترین میزان تلفات روزانه در یک ماه اخیر است.

با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به ۲۴۵۵۶۷ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۵۱۰۰ تن افزایش یافت.

کرونا در سوئیس

اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد شمار مبتلایان در این کشور به رقم ۲۹۸۱۷ نفر رسیده است.

به نوشته وبگاه «تریبون دو ژنو» تعداد کل بیمارانی که بر اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان خود را از دست داده‌اند به ۱۷۶۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

کرونا در آلمان

در آلمان، تعداد مبتلایان ویروس جدید کرونا در این کشور شاهد افزایش ۱۵۳۳ نفری طی یک روز گذشته بود.

وبگاه روزنامه «زیت»، بر اساس آماری که از منابع دولتی و درمانی محلی و کشوری جمع‌آوری کرده، ضمن اعلام موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا، نوشت تعداد کل آلمانی‌های مبتلا به این ویروس به ۱۶۵۶۱۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، از روز گذشته تا امروز نیز ۲۰۱ آلمانی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این آمار مقداری از ارقام اعلام شده در وبگاه ورلدامتر بیشتر است.

بدین ترتیب، تعداد کل قربانیان این ویروس در آلمان نیز به ۶۹۳۷ نفر افزایش پیدا کرد.

کرونا در بلژیک

«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۴۸۵ مورد مبتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نسبت به دیروز کاهش داشته است.

به نوشته وبگاه روزنامه «براسل‌تایمز»، همچنین از روز گذشته تا کنون ۶۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند که برای اولین بار در یک ماه اخیر است که تلفات روزانه در این کشور به زیر صد نفر رسیده است.

بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به ۴۹۵۱۷ نفر و شمار قربانیان آن نیز به ۷۷۶۵ نفر افزایش یافت.

برآوردهای وبگاه وُرلداُمتر نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از سه میلیون و چهارصد هزار نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، حدود ۱ میلیون و چهارصد هزار نفر است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 564436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟