کرونا در جهان / بیش از هزار مبتلا در آلمان در یک روز / افزایش فوتی ها در چین و کره جنوبی

به گزارش رکنا، آلمان در شبانه‌روز گذشته بیش از هزار ابتلا و 100 فوتی را ثبت کرد و تعداد مرگ‌ومیر این کشور به حدود 6 هزار نفر افزایش یافته است.

بنیاد «رابرت کخ» که یک نهاد دولت فدرال آلمان و مسئول کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این کشور است، موارد تایید شده ابتلا به کرونا در آلمان در شبانه‌روز گذشته را هزار و ۱۸ نفر اعلام کرده که به این ترتیب آمار مبتلایان به ۱۵۵ هزار و ۱۹۳ نفر رسید.

به گزارش رویترز، بنابر این آمار، همچنین این کشور ۱۱۰ فوتی را ثبت کرده تا میزان مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در آن به ۵ هزار و ۷۵۰ نفر برسد.

پایگاه اینترنتی worldometers که آخرین آمار ابتلا و تلفات کرونا در جهان را ثبت می‌کند، این آمار را در آلمان ۱۵۷ هزار و ۷۷۰ مبتلا و ۵ هزار و ۹۷۶ فوتی ثبت کرده است.

آلمان به لحاظ تعداد ابتلا چهارمین کشور اروپایی درگیر و پنجمین کشور جهان است. اما به لحاظ تلفات، بعد از ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و بلژیک قرار می‌گیرد.

بر اساس آمار کلی این پایگاه، تاکنون ۲ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۴۳ نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند، ۲۰۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۸۷۸ هزار و ۹۷۲ نفر بهبود یافته‌اند.

کرونا همچنان در چین و کره جنوبی قربانی می‌گیرد

طبق اعلام رسمی در کشورهای چین و کره جنوبی، شمار مبتلایان روزانه ویروس کرونا، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت داشته اما تلفات این بیماری هنوز ادامه دارد.

آمار و ارقام اعلامی از روند شیوع ویروس «کووید۱۹»، در کشورهای چین و کره جنوبی نشان می‌دهد شمار ابتلای روزانه بر اثر این بیماری به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده است اما این ویروس هنوز هم قربانی می‌گیرد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد از روز گذشته تا کنون فقط ۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته ۱ مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین رخ داده و ۲ مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته نیز ۱ مورد فوتی در چین گزارش شده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۸۳۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به رقم ۴۶۳۳ نفر رسید.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۷۴۷۴ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۷۲۳ مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

در کره جنوبی نیز - که به دلیل نزدیکی به کانون شیوع کرونا، جزو اولین کشورهایی بود که به این بیماری آلوده شد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۰ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، فقط ۱ نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۷۳۸ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۲۴۳ نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون ۸۷۶۴ مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۱۳۴۴۱ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «نیپون»، تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۳۷۲ نفر است.

کرونا در ترکیه/ شمار مبتلایان به بیش از ۱۱۰ هزار نفر رسید

همزمان با اعلام افزایش شمار مبتلایان ویروس «کووید-19» در ترکیه به بیش از ۱۱۰ هزار نفر، دولت این کشور برخی محدودیت‌های قرنطینه در ۴۴ استان را برداشت.

طبق اعلام وزارت کشور ترکیه مقررات قرنطینه در ۱۷۷ منطقه در ۴۴ استان لغو شده اما در ۱۶۲ منطقه قرنطینه همچنان پابرجاست.

به گزارش آناتولی، آخرین آمار و ارقام رسمی در ترکیه نشان می‌دهد که ویروس کرونا تا پایان روز یکشنبه (دیروز) ۱۱۰۱۳۰ مبتلا و ۲۸۰۵ فوتی در این کشور داشته است. وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرده که تا کنون ۲۹۱۴۰ نفر از مبتلایان درمان شده و به خانه‌های خودشان برگشته‌اند.

ویروس کرونا طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» تا به امروز در ۱۸۵ کشور حداقل دو میلیون و نهصد هزار نفر را مبتلا و بیش از ۲۰۵۶۰۰ تن را قربانی کرده و بیش از ۸۶۰ هزار نفر از مبتلایان هم درمان شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 562835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟