سیر نزولی شمار مبتلایان و فوتی های کرونایی در چین و کره جنوبی

به گزارش رکنا، طبق اعلام رسمی در کشورهای چین و کره جنوبی، کاهش شمار مبتلایان و فوتی‌های روزانه ویروس «کووید۱۹»، از نزولی بودن سیر این بیماری حکایت دارد.

کمیسیون بهداشت ملی چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد از روز گذشته تا کنون فقط ۱۲ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از این میان البته ۴ مورد به‌صورت محلی داخل خاک چین (در شهر ووهان مرکز استان هوبه) رخ داده و مابقی ۸ مبتلا از خارج از این کشور آمده‌اند.

بر اساس آمار اعلامی جدید، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته اما هیچ مورد فوتی در چین گزارش نشده است.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۸۲۷۴۷ نفر رسید و تعداد قربانیان آن نیز در رقم ۴۶۳۲ نفر باقی ماند.

از تعداد کل مبتلایان چینی اما ۷۷۰۸۴ نفر بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آوردند و فعلا ۱۰۳۱ مورد فعال ابتلا به کرونا در این کشور وجود دارد.

در کره جنوبی نیز - که بعد از چین بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کووید۱۹ را در شرق قاره آسیا دارد - روند کاهش تعداد مبتلایان روزانه به این بیماری ادامه دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره جنوبی گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته فقط ۱۳ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، همچنین از روز گذشته تا کنون، ۲ نفر به تعداد قربانیان کرونا در کره جنوبی افزوده شد.

بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در کره جنوبی به ۱۰۶۷۴ نفر و تعداد کل فوتی‌های آن نیز به ۲۳۶ نفر رسید.

در مقابل اما تا کنون ۸۱۱۴ مبتلا به کرونا در کره جنوبی بهبود یافته و با به‌دست آوردن سلامتی خود، از بیمارستان مرخص شدند.

وزارت بهداشت ژاپن نیز اعلام کرد که طی چند ساعت اخیر و بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۷۳۴ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه «نیپون»، شمار کل مبتلایان در ژاپن تا کنون ۱۱۵۳۱ مورد و تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۲۵۱ نفر است.

کرونا در چین

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 560887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟