چین را مانند ایران تحریم کنید / این کشور بزرگترین حامی همه گیری کرونا در جهان است

به گزارش رکنا، به نوشته وبگاه «واشنگتن اگزمینر»، گراهام در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز ضمن مسئول دانستن چین برای تمام جان‌باختگان ویروس کرونا در آمریکا، ادعا کرد: «تمام مدارک نشان می‌دهد که آنها (چین) کشور خود را قرنطینه کردند تا از مردمانشان محافظت کنند و درباره واقعیت چیزی که در چین رخ داده به جهان چیزی نگفتند».

این سناتور جمهوری‌خواه که از هر فرصتی هرچند بی‌ارتباط، استفاده می‌کند تا علیه ایران اظهار نظر کند، مدعی شد: «ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم است. چین هم بزرگترین حامی دولتی بیماری‌های همه‌گیر است. این سومین یا چهارمین بیماری همه‌گیر است که از چین بیرون آمده است».

وی با ادعای اینکه ویروس کرونای جدید در آزمایشگاه تولید شده، افزود: «ما با ایران که یک بازیگر بد است، چه کار کردیم؟ ایران را تحریم کردیم. اکنون با چین که بزرگترین حامی دولتی بیماری‌های همه‌گیر در جهان است چه باید کنیم؟ باید چین را تحریم کنیم تا رفتارشان را تغییر دهیم».

گراهام ضمن اشاره به طرح ارائه شده در سنا توسط «تد کروز» دیگر سناتور جمهوری‌خواه برای تحریم چین به بهانه شیوع ویروس کووید۱۹، اظهار داشت: «اگر بی‌مسئولیتی حزب کمونیست چین نبود، اکنون هیچ پاندمی در جهان رخ نداده بود. آمریکایی‌ها اکنون زنده بودند و ۲۲ میلیون نفر در شغل‌های خود بودند. چین مسئول است، باید آنها را پاسخگو کنیم».

وی پیشتر هم ضمن حمایت از موضع رئیس‌جمهور آمریکا در قطع کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت به اتهام جانبداری این سازمان از چین، خواستار تغییر مدیر سازمان جهانی بهداشت و ریاست یک آمریکایی بر آن شد.

بر اساس آمار اعلامی دولتی در آمریکا تا کنون بیش از ۶۷۸ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۳۵ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟