شمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی افزایش یافت

به گزارش رکنا، کرونا در کشورهای عربی به شرح زیر است:

امارات: وزارت بهداشت این کشور نیز از ابتلای ۴۱۲ نفر دیگر به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۴ هزار و ۹۳۳ نفر خبر داد و اعلام کرد که با بهبودی ۸۱ نفر، شمار بهبودیافتگان به ۹۳۳ نفر و با فوت ۳ نفر دیگر، شمار جان‌باختگان به ۲۸ نفر افزایش یافت.

مصر: وزارت بهداشت مصر در آخرین گزارش خود درباره مبتلایان به ویروس کرونا، از ابتلای ۱۶۰ نفر دیگر به این ویروس و افزایش شمار مبتلایان به دو هزار و ۳۵۰ نفر خبر داد و با اعلام جان باختن ۱۴ نفر دیگر، شمار جان‌باختگان به ۱۷۸ نفر رسید.

قطر: وزارت بهداشت قطر نیز از ثبت ۱۹۷ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر و افزایش شمار مبتلایان به سه هزار و ۴۲۸ نفر خبر داد و اعلام کرد که با بهبودی ۳۹ بیمار دیگر، شمار بهبودیافتگان به ۳۷۳ نفر افزایش یافت. تاکنون هفت نفر در قطر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و طی ۲۴ ساعت، هیچ کس جان خود را از دست نداده است.

تونس: وزارت بهداشت تونس نیز با ثبت ۲۱ مورد جدید از ابتلا به کرونا، از افزایش شمار مبتلایان به ۷۴۷ نفر خبر داد.

لبنان: وزارت بهداشت لبنان از ابتلای ۹ نفر دیگر در این کشور به کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۴۱ نفر از ۲۱ فوریه گذشته تاکنون و از وخیم بودن حال سه بیمار خبر داد.

بر اساس بیانیه این وزارت‌خانه، طی ۲۴ ساعت گذشته، با بهبودی یک بیمار، شمار بهبود یافتگان به ۸۱ نفر و با مرگ یکی از آنها، شمار فوتی‌ها به ۲۱ نفر افزایش یافت.

عربستان سعودی: سخنگوی وزارت بهداشت سعودی نیز از مبتلا شدن ۴۳۵ نفر دیگر به این ویروس و افزایش شمار مبتلایان به ۵ هزار و ۳۶۹ نفر خبر داد و اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸ نفر دیگر از بیماران جان خود را از دست داده‌اند که همگی غیرسعودی بودند و اغلب دارای زمینه بیماری‌های مزمن بودند و سن آنها بین ۴۱ تا ۷۱ سال بود. به این ترتیب شمار فوتی‌های این بیماری در عربستان به ۷۳ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، ۸۴ نفر از بیماران نیز بهبود یافتند و شمار بهبودیافتگان به ۸۸۹ نفر رسید.

عراق: وزارت بهداشت عراق نیز از ثبت ۲۲ مورد جدید از ابتلا به کرونا و افزایش شمار مبتلایان به هزار و ۴۰۰ نفر در سراسر این کشور خبر داد و اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت اخیر، هیچ یک از بیماران جان خود را از دست نداده‌اند و در مقابل ۴۹ نفر بهبود یافته‌اند. تاکنون ۷۸ نفر در عراق جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

سودان: نائب رئیس کمیته عالی و فوق‌العاده بهداشت سودان از ثبت یک مورد فوتی و ابتلای سه نفر دیگر به این ویروس خبر داد و اعلام کرد که شمار مبتلایان به 32 نفر رسیده و در این میان 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند و سه نفر بهبود یافته‌اند.

مغرب: مدیر بیماری‌های مسری در وزارت بهداشت مغرب نیز با ابتلای 125 نفر به این ویروس، شمار مبتلایان را هزار و 888 نفر اعلام کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟