پنهان‌کردن اجساد کرونایی در اتاق‌های بیمارستان / رازی که فاش شد

به گزارش رکنا، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان امروز - سه‌شنبه - با انتشار این خبر گزارش داد، این‌ها تصاویر ناراحت کننده‌ای است؛ ایالت میشیگان بالاترین میزان مبتلایان و جان‌باختگان به ویروس کرونا را دارد.

در ادامه گزارش ایرنا آمده است ، این رسانه آمریکایی ادامه داد: تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد مسئولان بیمارستان «سینایی گریس» (Sinai-Grace) در شهر دیترویت به دلیل کمبود امکانات پزشکی، اجساد مبتلا به ویروس کرونا را در داخل کیسه‌هایی سفید رنگ کرده‌ و آنها در کنار و یا روی هم قرار داده‌اند.

براساس این گزارش، در یکی از تصاویر، در یک اتاق خواب دو جسد روی تخت و دیگری روی کاناپه‌ای در این بیمارستان قرار داده شده و در تصویری دیگر، در یک اتاق انباری در پارکینگ این بیمارستان اجساد مبتلا به ویروس کرونا در کف زمین و یا روی یکدیگر گذاشته شده‌اند.

سی‌ان‌ان ادامه داد: این تصاویر توسط دو فردی که در این بیمارستان کار می‌کنند بطور مخفیانه در مدت شیفت ۱۲ ساعته خود گرفته شده و اکنون از اینکه ممکن است از سوی مقام‌های بیمارستانی شناسایی و شغل خود را از دست دهند، بیمناکند.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: این تصاویر اوایل ماه جاری و در یکی از پر مشغله‌ترین ساعات کاری این بیمارستان گرفته شده و حال با انتشار این تصاویر، مقام‌های بیمارستان سینایی گریس اعلام کرده‌اند دراین خصوص بیانیه‌ای صادر می‌کنند.

براساس این گزارش، بیشتر قربانیان ویروس کرونا در شهر دیترویت و ایالت میشیگان را سیاهپوستان تشکیل می‌دهند که بدلیل نوع کارشان، امکان رعایت فاصله اجتماعی و یا مراقبت‌های لازم را ندارند.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس ۲۱ فروردین‌ماه در گزارشی اعلام کرد، محدودیت سیاهپوستان آمریکا در دسترسی به مراقبت‌ها و امکانات بهداشتی موجب شده است که بسیاری از این قشر در مقابل کرونا آسیب‌پذیرتر باشند به طوری که حدود ۴۲ درصد از درگذشتگان ناشی از این بیماری در ایالات متحده از سیاهپوستان هستند.

پیش از افشاگری از اوضاع وخیم در بیمارستان دیترویت ایالت میشگان، بیمارستانی در شهر نیویورک نیز به علت نبود امکانات پزشکی ناچار به نگه داشتن اجساد مبتلایان به ویروس کرونا در کانتینرهای یخچالی شده بود.

دکتر کالین اسمیت پزشک بخش مراقبت‌های فوری بیمارستان «المهارتس» (Elmhurts) نیویورک که به طور مخفی اقدام به فیلمبرداری از بخش های مختلف این بیمارستان کرده بود، هشتم فروردین ماه در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: حتی برای نگهداری از اجساد جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا، امکانات لازم در این بیمارستان وجود ندارد و از تریلی یخچال استفاده شده است.

ایالت میشیگان اکنون پس از ایالت‌های نیویورک، نیورجرسی و ماساچوست با بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ مبتلا به ویروس کرونا و یک‌هزار و ۶۰۰ جان‌باخته، یکی از کانون‌های پرخطر ابتلا به این ویروس در آمریکا به شمار می‌رود.

اکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از یک میلیون و ۹۲۵ هزار نفر رسیده که از این تعداد نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر جان باخته‌اند؛ آمریکا نیز با ۵۸۷ هزار و ۱۵۵ مبتلا و ۲۳ هزار و ۶۴۴ جان‌باخته بالاترین میزان مبتلایان به این ویروس را در جهان به خود اختصاص داده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 559261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟