نتایج امیدوارکننده داروی آزمایشی مقابله با کرونا در آمریکا

به گزارش رکنا، اما دانشمندان در عین حال مشغول کار به روی راه های معالجه بیماران هستند به این امید که از آمار مرگ کاسته و دوره بیماری کوتاه شود.

یکی از چهار دارویی که آزمایش آنها زیر نظر سازمان بهداشت جهانی در جریان است "رمدسیویر" نام دارد. در دو سوم ۵۳ بیماری که در آزمایش های کلینتیکی در آمریکا این دارو را دریافت کرده اند نشانه های بهبودی دیده می شود.

دکتر سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی به بی بی سی گفت این آزمایش ها وقتی شروع شد که دانشمندان داروهایی که تاثیر آنها در معالجه سارس و مرس نویدبخش بوده را بررسی کردند. سارس در سال ۲۰۰۲ و مرس در سال ۲۰۱۲ شیوع پیدا کردند و صدها نفر را کشتند.

با این حال او هشدار داد این نتایج قطعی نیست چون در این آزمایش با رمدسیویر گروه کنترل وجود نداشت یعنی کسی نبود که این دارو را مصرف نکند بنابراین امکان مقایسه نتایج وجود ندارد.

هرچند دانشمندان امیدوارند این نشانه های اولیه درست از آب درآید دکتر سوامیناتان توضیح داد که هیچ راهی نیست که بدانیم آیا این دارو موثر است و اگر بله چه مقدار از آن باید تجویز شود.

او گفت: "ما هرچه در توان داریم برای افزایش مشارکت (در این آزمایش) را انجام می دهیم، اما فکر می کنم که این اپیدمی برای مدتی ادامه خواهد یافت."برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558516 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟