فیلم و تصاویر تکاندهنده از فاجعه کرونایی در نیویورک / از کامیون های انتقال اجساد تا گورهای دسته جمعی
حجم ویدیو: 6.11M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

به گزارش رکنا، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت نیویورک آمریکا، از شمار ابتلا به این بیماری در ایتالیا و اسپانیا نیز فراتر رفت.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، آمار ابتلا به بیماری مرگبار «کووید-۱۹» تنها در ایالت نیویورک آمریکا با افزایش بیش از ۱۰ مورد به ۱۵۹۹۳۷ نفر رسید.

این در حالی است که در کل کشور اسپانیا حدود ۱۵۲ هزار مبتلا به این بیماری ثبت شده است و آمار مبتلایان ایتالیا نیز حدود ۱۴۲ هزار نفر است.

طبق آخرین آمار، تا کنون ۴۶۹۴۵۰ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که چیزی حدود یک سوم کل مبتلایان جهان را تشکیل می‌دهد.

همچنین تاکنون ۱۶۷۱۵ نفر در آمریکا در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که بیش از ۷۰۰۰ مورد آن در نیویورک گزارش شده است. این ایالت دو سوم قربانیان کرونا در آمریکا را داشته است.

دفن دسته جمعی

«اندرو کومو» فرماندار نیویوک روز پنجشنبه گفت تعداد روزانه افراد بستری شده در این ایالت ۲۰۰ مورد بوده که «کمترین میزان از زمان شروع این کابوس است».

به نوشته دیلی میل، ۸۰ درصد بیماران نیویورکی که در بیمارستان از دستگاه تنفسی استفاده کرده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته متخصصین به‌طور کلی ۴۰ تا ۵۰ درصد از بیمارانی که به اختلالات تنفسی شدید دچار می‌شوند، در حالی که به دستگاه تنفسی متصل هستند جان خود را از دست می‌دهند.

برخی پزشکان بر این باور هستند که ممکن است در برخی موارد ابتلا به ویروس کرونا، دریافت اکسیژن از طریق دستگاه تنفسی، پاسخ ایمنی بدن و در نتیجه التهاب ریوی را افزایش دهد.

این روزنامه نوشت، شمار قربانیان ایالت نیویورک به قدری افزایش یافته است که از کامیون‌های یخچال‌دار برای انتقال اجساد قربانیان به قبرستان‌ها استفاده می‌شود. قسمت بار این کامیون‌ها به قفسه‌هایی چوبی مجهز شده‌اند تا فوت‌شدگان در طبقات آن‌ها قرار گیرند.

این کامیون‌ها کیسه‌های حمل اجساد را از خودروهای استیشن مخصوص خاکسپاری تحویل گرفته به قبرستان‌های مختلف منتقل می‌کنند.

همچنین فوت شدگانی که خویشاوندی نداشته باشند یا بستگان آن‌ها توان پرداخت هزینه‌های خاکسپاری را نداشته باشند، به منطقه «هارت آیلند» منتقل شده و در گورهای دسته‌جمعی دفن می‌شوند.

دولت با پوشیدن لباس‌های محافظ بر تن زندانیان، از آن‌ها برای کندن این گورهای دسته‌جمعی استفاده می‌کند. قرار است پنج روز از هفته و هر در روز ده‌ها قربانی کرونا در این گورها دفن شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 558049 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟