مدیر موسسه بیماری‌های عفونی آمریکا: باید دست دادن را فراموش کنید

به گزارش رکنا، با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا و افزایش شمار تلفات به مرز ۱۳۰۰۰ نفر و نزدیک شدن تعداد مبتلایان به ۴۰۰۰۰۰ نفر، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا از لزوم برچیده شدن سنت دست دادن در این کشور سخن گفته است.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «بیزینس اینسایدر»، آنتونی فائوچی در یک مصاحبه گفت: «به عنوان اعضای جامعه، ما باید دست دادن را به فراموشی بسپاریم. نیازی به دست دادن وجود ندارد و ما باید این سنت را بشکنیم چرا که این یک حقیقت است که یکی از راه‌های اصلی انتقال بیماری تنفسی از طریق دست دادن صورت می‌گیرد».

پیش از این هم مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا به مردم این کشور پیشنهاد داده بود به منظور مقابله با شیوع کرونا از دست دادن اجتناب کرده و برای احوالپرسی، از آرنجهای خود استفاده کنند.

این پزشک سرشناس و 79 ساله آمریکایی با اذعان به تاثیرات بلندمدت اجتماعی ویروس کرونا بر زندگی مردم آمریکا تاکید کرد: «آنچه که به صورت دائمی در ما درونی خواهد شد این شناخت است که یک اتفاق فاجعه باری همانند آنچه که هم اکنون جهان با آن مواجه است می تواند دوباره اتفاق بیافتد».

وی درباره طرق مقابله با شیوع ویروس کرونا هم این توصیه‌ها را مطرح کرد: «اجتماع بیش از 10 نفر انجام نشود، فاصله 6 فوتی (1.8 متری) با دیگران را رعایت کنید، از حضور در اماکن شلوغ اجتناب کنید، اگر می‌توانید دور کاری انجام دهید. اینها کارهایی است که اگر ما به انجام آنها ادامه دهیم تاثیرات بزرگتری (روی مهار کرونا) شاهد خواهیم بود».

مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر گفته بود: «جهان هرگز به روال عادی قبل از شیوع کرونا بازنخواهد گشت زیرا این ویروس حتی بعد از کشف واکسن و درمان نیز همچنان باقی خواهد ماند».

اظهارات فائوچی در حالی مطرح شده که طبق آخرین آمار ارائه‌ شده توسط دانشگاه «جانز هاپکینز» شمار تلفات ویروس کرونا در آمریکا به مرز ۱۳۰۰۰ نفر و تعداد مبتلایان به ۴۰۰۰۰۰ نفر نزدیک شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 557347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟