قربانیان آلمان از ۱۰۰۰ نفر عبور کرد/ شیوع گسترده کرونا به کادر درمانی بیمارستان‌ها

به گزارش رکنا، شیوع کرونا در کشور آلمان به کادر پزشکی و بیمارستانی این کشور هم نفوذ کرده است.

یک کلینیک توانبخشی در ایالت "نوردراین وست فالن" با بیش از 100 مورد ابتلا به بیماری کرونا در بین بیماران و کادر مراقبت، از مقامات این ایالت درخواست کمک کرده است.

گزارش ها نشان می دهد که گسترش روزافزون کرونا همچنین بسیاری از پزشکان و پرستاران در آلمان را هم آلوده کرده است. بر اساس اطلاعات رسانه های آلمانی بیش از 2300 تن از کارکنان و پزشکان کلینیک ها در آلمان به کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس اطلاعات موسسه "رابرت کخ"، انتظار می رود که آمارهای واقعی سرایت در کادر پزشکی بیشتر از آمارهای رسمی اعلام شده باشد.

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین ارزیابی خود درباره استفاده از ماسک را تغییر داده و در صفحه اینترنتی خود اعلام کرد که حتی افراد بدون علائم کرونا هم اگر از ماسک استفاده کنند خطر انتقال ویروس به دیگران کاهش می یابد. پیش از این، این انستیتوی ملی بیماری های همه گیر در آلمان استفاده از ماسک را تنها برای افراد با علائم حاد تنفسی توصیه می کرد. این انستیتو دلیل این تغییر موضع خود را این اعلام کرده است که همه کسانی که به این بیماری مبتلا می شوند متوجه آن نمی شوند.

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم انتظار کاهش بازده اقتصادی آلمان در هفته های آینده را دارد.

وی روز پنج شنبه در سخنانی در برلین گفت که در برخی ماه ها در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی کاهش بیش از 8 درصدی بازده اقتصادی ممکن است.

وزارت اقتصاد آلمان یک رکود سخت برای آلمان را انتظار دارد. "پیتر آلتمایر" تاکید کرد که تولید ناخالص ملی در آلمان می تواند در سال جاری میلادی شدیدتر از دوران بحران مالی سال 2009 کاهش پیدا کند.

رئیس انستیتو تحقیقات اقتصادی آلمان (DIW) هم درباره عواقب اقتصادی شیوع کرونا ابراز نگرانی کرده و با تاکید بر اینکه هیچ کس نمی تواند در این باره آمار مطمئمی را ارائه دهد همچنین گفت که من می ترسم که این بحران برای آلمان سخت تر از بحران مالی جهانی در سال 2009 باشد.

همچنین خبرها حاکی از آن است که ناتو در آینده می خواهد نقش گسترده تری را در غلبه بر بحران کرونا ایفا کند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده است که ناتو از قابلیت های ویژه‌ای برخوردار است که در این بحران به آن نیاز است.

وی به عنوان نمونه تهیه مشترک کالا و هماهنگی از طریق این ائتلاف نظامی را خواستار شد.

ماس همچنین اعلام کرد که دولت آلمان با وجود بحران کرونا به تعهدات خود در قبال ناتو برای افزایش بودجه دفاعی پایبند است.

بر اساس جدیدترین آمارها در حال حاضر 83459 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 1048 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555732 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟