کرونا برای دومین روز متوالی جان بیش از 500 نفر را در انگلیس گرفت

به گزارش رکنا، این برای دومین روز متوالی است که کرونا جان بیش از ۵۰۰ نفر در روز را در انگلیس گرفته است.

تاکنون ۱۶۳ هزار و ۱۹۴ نفر در انگلیس مورد آزمایش ابتلا به کرونا قرار گرفته که نتیجه ۳۳ هزار و ۷۱۸ نفر مثبت بوده است.

مقام‌های وزارت بهداشت انگلیس پیش‌بینی می‌کنند که این آمار در روزها و هفته‌های آینده به سرعت افزایش پیدا کند. این در حالی است که این کشور به لحاظ تجهیزات بهداشتی به ویژه کیت‌های آزمایش کرونا با کمبود شدیدی مواجه است.

گزارش ها حاکی است که تاکنون فقط ۲ هزار نفر از ۵۰۰ هزار نفری که در بخش اورژانس‌ بیمارستان‌های انگلیس فعالیت دارند، موفق به انجام آزمایش کرونا شده‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت انگلیس می‌گویند که در ۱۰ روز گذشته تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها توسط ارتش توزیع شده‌است. با این حال بسیاری از کارکنان کادر درمانی انگلیس همچنان از کمبود وسائل ضروری انتقاد می‌کنند.

روزنامه گاردین دیروز (چهارشنبه) در گزارشی تکان دهنده عنوان کرد که پزشکان و پرستاران انگلیس از سوی مسئولان این کشور تهدید شده‌اند که درصورت ابراز هرگونه نگرانی از وضع موجود توبیخ و شغل خود را از دست می‌دهند.

بر همین اساس، تاکنون دو تن از نیروهای کادر درمانی این کشور خانه نشین و تعدادی از پزشکان ارشد انگلیسی نیز هشدار دریافت‌ کرده‌اند.

هم زمان با افزایش ناگهانی آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا و کمبود ظرفیت‌های پزشکی در انگلیس، دستورالعمل تازه و وحشتناک دولت این کشور به پزشکان توصیه کرده که ظرفیت‌های موجود را به سمت بیمارانی هدایت کنند که از شانس بالاتری برای زنده ماندن برخوردار هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 555688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟