آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی تا امروز

به گزارش رکنا، شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در کشورهای عربی منطقه همچنان رو به افزایش است.

عربستان

وزارت بهداشت عربستان امروز چهارشنبه از ثبت ۱۳۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت که با این حساب شمار کل مبتلایان در عربستان به 900 نفر رسید.

عربستان همچنین از فوت یک نفر دیگر از این مبتلایان به ویروس در مکه مکرمه خبر داد تا شمار جان باختگان از این بیماری تاکنون به دو مورد رسیده باشد.

وزارت بهداشت عربستان همچنین گفت که با بهبود یکی دیگر از مبتلایان شمار کل بهبود یافتگان به ۲۹ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت عربستان بار دیگر مردم را به ماندن در خانه و دوری از تجمعات دعوت کرد و از آنها خواست مایحتاج خود را اینترنتی خریداری کنند.

مصر

«هاله زاید» وزیر بهداشت مصر از ثبت ۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد و گفت با احتساب این آمار شمار کل مبتلایان به این ویروس در مصر به ۴۴۲ نفر می‌رسد.

به گفته او با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در مصر شمار کل جان باختگان به ۲۱ نفر رسیده است.

مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر روز سه شنبه اعلام کرد که در راستای تدبیر پیشگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از امروز چهارشنبه قانون منع آمد و شد شبانه از ساعت شش عصر تا شش صبح به مدت دو هفته برگزار می شود.

حرکت همه وسائل نقلیه عمومی هم در مصر متوقف شده و همه مغازه‌ها از ساعت پنج عصر تا هفت صبح تعطیل هستند. همه مکان‌های تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و رستوران‌ها هم برای مدت دو هفته تعطیل است. مدارس و دانشگاه‌ها هم که تا 29 مارس تعطیل اعلام شده برای دو هفته دیگر تعطیل اعلام شد.

تعداد کارمندان بخش‌های دولتی و خصوصی به غیر از بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و کارکنان حوزه رسانه هم برای مدت 15 روز به نصف یا کم‌تر کاهش یافته است.

نخست وزیر مصر همچنین تاکیدکرد که متخلفان از این تصمیم‌های دولت با مجازات پرداخت غرامت تا سقف ۴۰۰ پوند و حتی حبس روبه رو می‌شوند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر هم امروز در تماس تلفنی با «عبدالله دوم» شاه اردن با او درباره مجموعه‌ای از تدابیر برای مبارزه با ویروس کرونا به توافق رسید.

«بسام راضی» سخنگوی دولت مصر گفت که دو طرف درباره ارتباط و هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط در دو کشور برای مبادله تجربیات و اطلاعات در زمینه مبارزه با ویروس کرونا توافق کردند.

او افزود: تحولات منطقه از جمله محورهای دیگر گفت‌وگوی تلفنی شاه اردن و رئیس جمهور مصر بود.

«نادر سعد» سخنگوی دولت مصر هم درباره رسیدن کشور به سناریوی سوم از بحران کرونا هشدار داد.

سعد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «ما از شروع بحران کرونا در مصر سناریویی‌هایی را وضع کردیم که هر سناریو متناسب با مرحله‌ای بوده است که ما در این بحران روبه رو بوده‌ایم هم اکنون در سناریوی دوم به سر می‌بریم و از شهروندان می‌خواهیم مراقب خودشان و خانواده‌هایشان باشند.تدابیری بی سابقه با با تعلیق نماز در مساجد و کلیساها اتخاذ کردیم و اگر به سناریوی سوم رسیدیم دیگر هیچ اقدامی سودمند نخواهد بود».

اردن

وزارت بهداشت اردن هم از ثبت ۲۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۵۳ نفر رسیده است.

کویت

خبرگزاری کویت هم به نقل از وزارت بهداشت این کشور از ثبت ۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته و افزایش شمار کل مبتلایان به ۱۹۵ نفر خبر داد.

در کویت همچنان قانون منع آمد و شد شبانه وضع است و مدارس و دانشگاه‌ها برای چهار ماه تعطیل اعلام شده‌اند.

عراق

در عراق هم با ثبت ۳۰ مورد جدید ابتلا شمار کل مبتلایان به ۳۴۶ نفر رسیده است که از این میان ۲۹ نفر جان باختند و ۸۹ نفر بهبود یافتند.

امارات

در امارات با ثبت ۸۵ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان ۳۳۳ مورد و در مجموع دو مورد فوتی ثبت شده است

عمان

وزارت بهداشت عمان هم از ثبت ۱۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور خبر داد و گفت تاکنون شمار کل مبتلایان به ۹۹ نفر رسیده که از این میان 17 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

بحرین

بحرین هم از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۷۷ نفر و ثبت سه مورد فوتی خبر داده است.

لبنان

لبنان هم از ثبت ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا طی 24 ساعت گذشته و افزایش شمار کل مبتلایان به ۳۳۳ مورد خبر داد.

سوریه

دولت سوریه از امروز چهارشنبه برای مبارزه با ویروس کرونا در این کشور مقررات منع آمد و شد شبانه وضع کرد. طبق این مقررات، آمد و شد شهروندان در همه مناطق سوریه از ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح ممنوع است.

وزارت بهداشت سوریه نیز اعلام کرد که با ثبت چهار مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شمار کل مبتلایان به پنج نفر رسیده است. سوریه یکشنبه شب اعلام کرد، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. این فرد مبتلا به تازگی از خارج کشور بازگشته بود.

فلسطین

«ابراهیم ملحم» سخنگوی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین عصر چهارشنبه از اولین مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا در سرزمین‌های فلسطینی خبر داد که مربوط به یک زن هفتاد ساله از روستایی در حوالی شهر قدس بود.

این مقام فلسطینی تاکید کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های فلسطینی تا به امروز به 64 نفر افزایش یافته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553979 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟