وضع قانون منع آمد و شد شبانه برای مقابله با کرونا در عربستان

به گزارش رکنا، خبرگزاری رسمی عربستان از دستور پادشاه این کشور برای وضع قانون منع آمد و شد شبانه در سراسر این کشور خبر داد.

در این خبر آمده است که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا دستور داده است که از روز دوشنبه از ساعت هفت عصر تا شش صبح به مدت 21 روز قانون منع آمد و شد وضع شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری عربستان(واس)، وزارت کشور عربستان هر آنچه را برای اجرای این قانون لازم است به کار خواهد گرفت و طرف‌های مدنی و نظامی با وزارت کشور در این خصوص باید همکاری کنند.

همچنین گفته شده که کارکنان بخش‌های حیاتی اعم از دولتی و خصوصی که کار آنها در طول مدت وضع منع آمد و شد ضروری است و شامل بخش‌های امنیتی، نظامی، رسانه و کارکنان بخش‌های سلامت و خدمات‌رسانی حساس و خاص است از این قانون مستثنی هستند و وزارت کشور بیانیه‌ای جداگانه درباره آنها صادر خواهد کرد.

در فرمان پادشاه عربستان از طرف‌های ذیربط در این کشور خواسته شده شهروندان را برای ماندن در خانه طی مدت پیش رو تشویق کنند و از آنها بخواهند جز در مواضع خیلی ضروری از خانه خارج نشوند.

طی روزهای گذشته رسانه‌های عربستان خواستار وضع قانون منع آمد و شد در عربستان ولو جزیی برای مقابله با کرونا شده بودند نظیر کشورهای کویت، اردن و عراق که طی روزهای گذشته این قانون را وضع کردند.

وزارت بهداشت سعودی روز یکشنبه با بیان اینکه تجمعات و تماس با یکدیگر در مقطع کنونی بسیار خطرناک است از ثبت ۱۱۹ مورد جدید ابتلا به کروناویروس خبر داد و گفت که تاکنون ۵۱۱ نفر در عربستان سعودی به این ویروس مبتلا شده اند.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا شامگاه یکشنبه قریب به 317 هزار نفر در سطح جهان به این ویروس مبتلا شدند که ۱۳,۵۹۹ فوت کرده و ۹۵,۹۲۲ نفر هم بهبود یافته‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 553145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟