نخست وزیر انگلیس: ۳ ماه دیگر بحران کرونا فروکش می‌کند

"بوریس جانسون" این مطلب را در نشست خبری روزانه با اصحاب رسانه در دفتر نخست وزیری مطرح کرد و مدعی شد که اینک پزشکان انگلیسی فهم بهتری از ژنتیک کرونا دارند و ۱۲ هفته دیگر در شرایطی خواهند بود که برای مقابله با کرونا کمک کنند. او در این باره افزود که امروز اولین نمونه داروی مهار این ویروس روی یک بیمار آزمایش شد و از ماه آینده واکسن آن هم مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

پیش تر رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند که یک شرکت داروسازی در این کشور موفق شده مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت کسب کند تا پیش از ساخت واکسن کرونا، یک داروی جدید را روی بیماران مبتلا به این ویروس در انگلیس آزمایش کند.

این داروی استنشاقی تاکنون نرخ بهبود بیماری آسم و بیماری مزمن انسداد ریوی در افرادی که دچار عفونت ریه شده‌اند را ارتقا داده است.

پزشکان امیدوارند که داروی جدید ایمنی بدن را افزایش داده و انتشار ویروس کرونا در بدن را متوقف کند.

این دارو حاوی یک پروتئین طبیعی به نام «اینترفرون بتا» است که واکنش های ضد ویروسی بدن انسان را تنظیم می کند.

نخست وزیر انگلیس همچنین از مذاکرات برای خرید کیت‌های آزمایش پادتن کرونا خبر داد. این کیت‌ به گفته او تشخیص می‌دهد که افراد به کرونا مبتلا بوده‌اند یا خیر؛ و اگر این روش نتیجه داد به تعداد انبوه سفارش خواهد داد.

جانسون همچنین احتمال قرنطینه شدن پایتخت انگلیس را رد اما تصریح کرد که دولت برای اعمال قوانین اضطراری مقابله با کرونا ممکن است به زور متوسل شود.

دولت انگلیس برای مهار شیوع بیشتر این ویروس که تاکنون ۱۰۴ نفر در این کشور کشته برجای گذاشته است، امروز پنجشنبه قوانین اضطراری وضع کرد که به مقامات وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و پلیس اجازه می‌دهد افرادی را که به این ویروس مشکوک هستند، بازداشت کنند.

این قوانین که در یک سند ۳۲۹ صفحه‌ای تنظیم و روز پنجشنبه در تارنمای دولت منتشر شده، همچنین به وزیر کشور انگلیس اجازه می دهد تا بنادر و فرودگاه‌های کشور را در صورت کمبود نیروی کار به حال تعلیق درآورده و یا تعطیل کند.

بر اساس این قوانین، دولت انگلیس قادر خواهد بود تا برگزاری هرگونه گردهمایی یا تجمعی را محدود یا ممنوع اعلام کند. همچنین با توجه به احتمال افزایش آمار کشته‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا، فرآیندهای اداری صدور جواز کفن و دفن کوتاه‌تر شده و شهرداری‌ها صفر تا صد مسؤولیت این موارد را بر عهده خواهند گرفت.

بر اساس آخرین امار اعلام شده تاکنون دو هزار و ۶۹۲ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۱۳۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 552425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟