آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن افزایش یافت

باوجود تلاش دولت ژاپن برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس تعداد مبتلایان به کووید 19 تا روز یکشنبه از مرز 1500 نفر عبور کرد.

پس از انتشار گزارشی از سوی وزارت بهداشت مبنی بر ابتلای 30 مورد جدید به این ویروس در روز یکشنبه تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن به 1528 نفر رسید. تا کنون 31 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در ژاپن جان خود را از دست داده اند.

وزارت بهداشت ژاپن در عین حال با انتشار نقشه ای بر روی وبسایت خود مناطقی که شیوع این ویروس در آنها مشاهده شده را مشخص کرد. طبق اطلاعات ارائه شده در این سایت مناطقی که دارای بیش از 50 مورد ابتلا هستند با رنگ قرمز، مناطقی با 10 مورد یا بیشتر با رنگ آبی و نقاطی که بین 5 تا 10 نفر به این بیماری مبتلا شده اند با رنگ سبز مشخص شده اند.

کرونا در ژاپن

ژاپن نهمین کشوری است که پس از چین، ایتالیا، ایران، کره جنوبی، اسپانیا، فرانسه، آلمان و آمریکا بیشترین تعداد ابتلا به این ویروس را داشته است.

در میان افرادی که اخیرا به کرونا مبتلا شده اند دو مرد دیده می شوند که پس از ورود به فرودگاه هاندا در توکیو تست آنها مثبت بوده و به ایتالیا سفر کرده بودند.

از سوی دیگر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت ژاپن تاکنون شاهد هجوم گسترده شیوع ویرس نبوده حتی با وجود این که در بخش هایی از کشور ابتلا به ویروس کرونا مشاهده شده است.

آبه در ادامه هشدار داد اما هنوز زمان آن فرا نرسیده تا از شدت مراقبت و احتیاط کم کرد و از مردم خواست از حضور در مراکز شلوغ و بسته خودداری کنند.

نخست وزیر ژاپن در ادامه افزود: «در حال حاضر، ما در شرایطی نیستیم که نیاز به اعلام وضعیت اضطراری داشته باشد.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟