کرونا چطور ثروتمندان جهان را مبتلا کرد

به گزارش رکنا، درپی شیوع کرونا و کاهش شاخص سهام در معاملات روز دوشنبه (بازار بورس امریکا) زیان شدیدی به بزرگترین میلیارد‌های جهان تحمیل کرد.

این روزنامه در گزارشی به قلم نیکلاس وگا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کاهش دو هزار واحدی شاخص سهام داو (در بازار بورس امریکا) به پنج تن از بزرگترین ثروتمندان جهان حدود ۲۴ میلیارد دلار ضرر زد.

به نوشته نشریه فوربز، جف بزوس، رئیس شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد جهان درحال‌حاضر، در آغاز هفته پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دست داد و ثروت وی از ۱۱۱ میلیارد دلار به ۱۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کاهش یافت.

بیل گیتس، ثروتمند شماره ۲ جهان هم دوشنبه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار زیان کرد و دارایی‌اش به ۱۰۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار تنزل کرد.

اما بیشترین ضرر را برنار آرنو، سومین فرد ثروتمند جهان و مالک فرانسوی باارزش‌ترین برند لوکس جهان متحمل شد. به نوشته فوربز، ثروت وی با زیان شش میلیارد دلاری در روز دوشنبه به ۹۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار تنزل کرد.

حتی وارن بافت، سرمایه‌گذار اسطوره‌ای و رئیس شرکت برکشایر هاتاوی هم که چهارمین ثروتمند جهان است، متحمل زیان شد. زیان پنح میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری وی در روز دوشنبه، ثروتش را به ۷۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کاهش داد.

دیگر ثروتمندانی که با کاهش اخیر شاخص سهام در بورس امریکا ضرر کردند، عبارتند از: مارک زاگربرگ، رئیس فیس بوک که چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از دست داد، و ایلان ماسک که سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار زیان کرد، چرا که شاخص سهام تسلا به علت نگرانی از تاثیر کاهش نرخ نفت بر کاهش احتمالی تقاضا برای خورو‌های برقی، در این معاملات افت کرد.

عربستان سعودی آخر هفته اعلام کرد تولید نفت را افزایش خواهد داد تا قیمت‌ها کاهش یابد؛ اقدامی که منجر به کاهش نرخ پیش فروش نفت خام شد.

کاهش نرخ نفت پس از هفته‌ای متشنج در بازار بورس وال استریت صورت گرفت؛ هفته‌ای که در آن، سرمایه‌گذاران با تهدید فزاینده ویروس کرونا دست به گریبان بودند و با اقدام بانک مرکزی امریکا در کاهش اضطراری نرخ بهره با هدف بی‌اثر کردن تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد رو به رو شدند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 550253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟