جهان کرونایی /  ۷۰۰۰ مبتلا در ایتالیا / ابتلا به کرونا در آلمان از ۱۰۰۰ نفر فراتر رفت

به گزارش رکنا، به نقل از فوربس، درحالی که طبق آمار‌های ارائه شده ایتالیا با ۷۰۰۰ مبتلا به ویروس کرونا و ۲۶۶ مورد مرگ بعد از چین در رتبه دوم بیشترین مبتلایان به کرونا قرار دارد مقامات این کشور به این نتیجه رسیده اند که از سیاست پکن برای غلبه بر این چالش استفاده کرده و با قرنطینه ۱۶ میلیون نفر به این هدف دست یابند.

چین برای کنترل کرونا سپری نامرئی در اطراف استان هوبئی – مبدا و هسته این ویروس مرگبار- ایجاد کرد.

درحالیکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین از چند هزار نفر به ده‌ها هزار نفر در چند هفته افزایش می‌یافت کشور‌هایی مانند ایتالیا و کره جنوبی هنوز درگیر لغو و راه اندازی پرواز‌ها به چین بودند و اکنون این دو کشور دارای بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در خارج از چین هستند.

در روز‌های گذشته یکی از مقامات دولتی ایتالیا اسنادی در ارتباط با برنامه دولت برای قرنطینه نیمی از مردم این کشور منتشر کرد و مردم وحشت زده برای رسیدن به خانواده‌های خود به سرعت دست به کار شدند.

درحال حاضر پرواز‌های شرکت آل ایتالیا از شهر رم به سمت آمریکا در جریان است. بسیاری از موارد ابتلا در جزایر رود و ماساچوست افرادی هستند که در اواسط فوریه در ایتالیا حضور داشته اند. تعدادی از اتباع برزیل نیز در بین مبتلایان دیده می‌شوند که در سوابق آن‌ها سفر به ایتالیا دیده می‌شود.

اعمال قرنطینه در شمال ایتالیا باعث تاثیر منفی بر این هاب اقتصادی کشور خواهد شد. میلان عمدتا یک پایتخت مالی در ایتالیا به شمار می‌رود. منطقه شمال آلپ که در فصل اسکی یکی از مناطق پرتردد به شمار می‌رود قرار است از خالی از توریست شود.

افرادی که از قوانین قرنطینه تخطی کنند با سه ماه زندان مواجه خواهند شد. رستوران‌ها مجبور به تعطیلی بعد از ساعت ۶ عصر هستند. افراد نمی‌توانند به صورت جمعی در رستوران‌ها حاضر شوند و به طور کلی تمام تجمعات در شمال ایتالیا ازجمله مراسم عروسی لغو شده اند.

در روز‌های گذشته مقامات ایتالیا تمام مدارس در استان‌های شمالی را تا ۱۵ مارس تعطیل کردند و به نظر می‌رسد این تعطیلی تا کاهش تعداد مبتلایان تمدید خواهد شد.

در نتیجه قرنطیه اضطراری بازار‌ها نیز در اکثر اروپا با ۵ درصد ضرر مواجه شدند.

باتوجه به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در چین و تجربه موفق این کشور در مقابله با این ویروس به نظر می‌رسد برخی از کشور‌ها که درگیر این چالش بزرگ شده اند باوجود تمام تفاوت‌های فرهنگی و سیستمی با چین، چندان بی میل به الگوبرداری از پکن نباشند.

ابتلای ۶۹ نفر دیگر به ویروس کرونا در کره‌جنوبی

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره‌جنوبی اعلام کرد که ۶۹ نفر دیگر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و به این ترتیب شمار کل مبتلایان به هفت هزار و ۳۸۲ نفر رسیده است.

شمار جدید مبتلایان، یک روز پس از آن اعلام می‌شود که مقام‌های کره‌جنوبی با خوش‌بینی محتاطانه‌ای از کاهش سرعت ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده بودند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549870 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟