تحرکات مشکوک و فرود هواپیماهای آمریکایی در «عین الاسد»

به گزارش رکنا، یک منبع آگاه امنیتی در استان «الانبار» عراق، امروز (دوشنبه - نهم مارس) اعلام کرد که پایگاه هوایی «عین الاسد» شاهد ورود هواپیماهای حامل سربازان و مستشاران نظامی آمریکایی است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: پایگاه هوایی عین‌الاسد در منطقه «البغدادی» شاهد فرود هواپیماهای حامل افراد و تجهیزات نظامی بود و هنوز شمار دقیق افراد و میزان تجهیزات نظامی که از این طریق وارد عین‌الاسد شده‌اند، مشخص نیست اما پیش‌بینی می‌شود که سربازان و مستشاران نظامی آمریکایی و تجهیزات جنگی جدید به این پایگاه منتقل شده باشد.

بر اساس این گزارش، پایگاه عین‌الاسد، امروز شاهد تحرکات مشکوک غیرمعمول است و همزمان با فرود هواپیماهای مذکور در این پایگاه، شمار زیادی از بالگردهای نظامی آمریکایی با هدف پوشش امنیتی، بر فراز عین‌الاسد در حال پروازند و نیروهای آمریکایی در کلیه پایگاه‌ها و مقرهای خود در مناطق غربی عراق، تدابیر امنیتی شدیدی را برقرار کرده‌اند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری شبکه «المیادین» نیز در خبری فوری اعلام کرد که هواپیماهای باری آمریکایی، به طور مستمر در حال پرواز در مرزهای مشترک سوریه و عراق به سوی پایگاه عین‌الاسد هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549853 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟