جزئیات افشای فایل صوتی دستیار نتانیاهو

به گزارش رکنا، در فاصله یک روز مانده به برگزاری سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، افشای فایل صوتی یکی از دستیاران ارشد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب لیکود برای او دردسرساز شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش داد «ناتان اِشِل» دستیار ارشد نتانیاهو در یک فایل صوتی محرمانه، اذعان می‌کند که «نفرت (پراکنی) چیزی است که ائتلاف راست‌گراها را متحد می‌کند»؛ ائتلافی که حزب لیکود در مرکزیت آن قرار دارد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، اشل در این فایل صوتی به شخصی که هویتش مشخص نیست و احتمالا قرار است به عنوان مشاور سیاسی حزب لیکود انتخاب شود، می‌گوید که تبلیغات منفی برای کسب رأی یکی از اقشار صهیونیست‌ها (غیر اشکنازی‌ها) مناسب است.

وی همچنین ادعا می‌کند که تصمیم «آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی برای اعلام جرم رسمی و تنظیم شکوائیه علیه نتانیاهو، در واقع به کارزار انتخاباتی او کمک کرده و «رأی او را ۲۰ درصد افزایش داده است».

مندلبیت پیش از تحویل کیفرخواست به دادگاه قدس اشغالی، در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم است. پلیس رژیم صهیونیستی سه پرونده در خصوص فساد دولتی و مالی علیه نخست وزیر خود تشکیل داده و طی یک سال اخیر از منابع مختلفی شامل دستیاران و وزیران پیشین کابینه، بازجویی کرده است.

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

پیمایش افکارسنجی جدیدی که در فلسطین اشغالی انجام شده نشان می‌دهد ائتلاف‌های راست و چپ به مرکزیت دو حزب لیکود و آبی‌وسفید همچنان در بن‌بست تشکیل کابینه قرار دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 547667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟