دعوای سیاسی دو برادر بر سر قدرت

به گزارش رکنا، بهاء حریری، برادر سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان، هر بار که می بیند برادرش در مقطعی حساس به دردسر افتاده است تمام توان خود را برای نابودی او به کار می گیرد. اولین بار که این اتفاق افتاد، زمانی بود که سعد حریری توسط محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی در ریاض بازداشت شده بود.

بهاء در آن روز سعی کرد خود را چهره درخشان این خانواده نشان دهد. او سعی کرد از طریق کانال های بین المللی و داخلی، خود را گزینه ای مناسب برای جانشینی سعد نشان دهد. اگر مخالفت دیگر اعضای این خاندان و شماری از رؤسای جریان المستقبل نبود، چه بسا موفق می شد.

امروز در سالگرد ترور رفیق حریری و در شرایطی که سعد حریری پس از استعفا در ضعیف ترین مقطع زندگی خود به سر می برد، بهاء می کوشد جای پای خود را در آینده المستقبل تثبیت کند.

نکته جالب توجه در اینجا این است که برخی از جوانان همین دیروز به عنوان "هواداران بهاء حریری" معرفی کرده و از صبح، عکس هایی را از حریری پدر به در و دیوار زده اند که زیر آنها نوشته شده است "ابو البهاء". آنها بعد از ظهر همان روز با هواداران سعد حریری نزدیک مزار حریری پدر در میدان الشهدا درگیر شده و علیه سعد حریری شعار دادند.

در همین راستا، بهاء نیز با صدور بیانیه ای با اشاره تلویحی به کانال مورد حمایت برادرش اعلام کرد که تمام رفتارها و حرکاتی که هواداران وی طی چهار ماه گذشته انجام داده اند، بیانگر اوج رشد و آگاهی و درسی بوده است برای کسانی که دیگر صداقت و اخلاص و امانت داری در اداره امور مردم را فراموش کرده اند.

وی در این بیانیه نفرت و انزجار خود را از تمام کسانی که "اوضاع کشور و زندگی شهروندان را به بازی گرفته اند" اعلام کرد و گفت: "ما در تنگنا قرار گرفته ایم اتفاقی که پس از ترور پدرم رخ داد، ترور آرام و تدریجی تمام کسانی بود که به او وفادار مانده بودند". وی در پایان برادرش را بدون ذکر نام، به فساد متهم کرد. وی به طور ضمنی به تعریف و تمجید از تمام شهروندانی پرداخت که "برکناری مجموعه عوامل فساد در کشور و اربابان و اعوان آنها را فریاد زده بودند".

در این بین نکته جالب توجه اقدام جری ماهر، روزنامه نگار وابسته به ولی عهد سعودی و رژیم صهیونیستی بود که خود را مشاور رسانه ای بهاء الدین حریری معرفی کرده بود.

به موازات کشمکش بین هواداران سعد و بهاء حریری، برخی از هواداران جریان المستقبل دوباره به اردوی معترضان در میدان الشهدا حمله کردند و با آنها درگیر شدند. این درگیری با مداخله نیروهای امنیتی به پایان رسید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 543419 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟